SUBSIM Radio Room Forums

SUBSIM Radio Room Forums (https://www.subsim.com/radioroom/index.php)
-   Silent Hunter 5 (https://www.subsim.com/radioroom/forumdisplay.php?f=244)
-   -   Has Silent Hunter 5 turned up in the Netherlands yet? (https://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=162811)

KeptinCranky 03-05-10 05:33 PM

Mods,.... daar hoor je mij geen nee tegen zeggen :D

De grafische verbeteringen zijn overduidelijk, daar hoor je me zeker niet over klagen :up:

Ik vind het echter spijtig dat, zoals het er nu naar uit ziet mods meer een noodzaak dan een toevoeging lijken te gaan vormen. Het is natuurlijk eerst afwachten hoe en wat er komt aan patches, en mogelijk een uitbreiding..

Ik kwam net de lijst met schepen tegen, de Britten hebben maar 7 typen Merchant.... WTF, en Liberty-schepen in het duitse Roster.... dat zijn het soort dingen dat je niet meer zou verwachten na SH3 en SH4.

Uiteraard hadden beide eerdere versies hun fouten en narigheden en zijn die grotendeels opgelost met patches en daarna mods. het is alleen jammer dat zoveel van de fouten die in de 1e release van 3 en 4 nu bijna identiek herhaald zijn. Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen hoe dat gebeurt tijdens het bouwen van zo'n spel, ik heb ik Kopenhagen 5 dagen met drie van de devs rondgehangen en die zijn bepaald niet dom.
Ik begrijp daarom ook absoluut niet hoe het kan gebeuren dat de hoeveelheid verschillende merchants in 5 minder is dan in 3 en 4..:-?

skwasjer 03-05-10 05:56 PM

Het probleem is dat de schepen opnieuw moeten worden gebouwd. De modellen uit SH3 zijn totaal niet bruikbaar, SH4 tot op zekere hoogte (maar dat is dan vooral PTO, dus ehb je ook niet veel aan). Door de hogere visuele standaard moeten modellen van hogere kwaliteit zijn, en allerlei extra zaken worden bijgebouwd (zoals lightmaps). Ik vind het best logisch dat bepaalde fouten worden herhaald. Het is een gigantisch project, en het ontwikkelteam is niet hetzelfde als wat, 6-7 jaar geleden? Voor SH4 was er een compleet nieuw ontwikkelteam 4 jaar geleden (dat nu ook SH5 heeft gebouwd), en daardoor hadden ze veel problemen met het 'leren' van de engine en haar tekortkomingen. Verder verdwijnen kleine bugs altijd naar de achtergrond, sommige worden gewoon vergeten, of zijn nooit op een todolijst gekomen, of passen niet meer in de beschikbare tijd. Dat wij de bugs kennen is logisch (we spelen/modden iedere dag), maar die gasten hebben aan andere projecten gewerkt. Dan heb je nog alle nieuwe bugs, en alle nieuwe mod tools, ondersteuning van scripting etc.

Een game dat zo moddable is als SH5 is overigens 2-3x zo complex om te bouwen als een volledig gesloten game... Dat komt er ook nog bij. Ik wil het niet allemaal goed praten hoor, maar alles kent 2 kanten...

Arclight 03-05-10 06:10 PM

Yep, bedoel, kijk 's naar wat er wel in zit; AI onderzeeërs, een 'flooding mechanic' die voorheen uit mods moest komen, fatsoenlijk damage model voor je eigen sub (hebt 't net ondervonden, 1 U-boot minder :-?), gedetaileerde havens, verkeer in en rond die havens, werkelijk dynamische campagne, schepen-rooster; zult geen 2x de Hood tegenkomen, etc.

Zoveel veranderd sinds vorige 2 games, in hetzelfde of minder tijdsbestek, en dan ondertussen ook nog ff nieuwe engine er uit stampen.

Oh, en 't is nog geen 1x gecrasht. SH4 crashte als je op 'A' drukte...

Maakt 't nou uit dat de duitsers Liberty ships in hun rooster hebben? Blaas je meestal tog op hoge TC voorbij onderweg naar je doelen. Alles wat belangrijk is zit er in, prima speelbaar, stabiel... wordt alleen maar beter met patches en de mods maken 't fantastisch. :up:

skwasjer 03-05-10 06:46 PM

Precies. Als ik kijk naar wat er allemaal wel is veranderd, verbeterd en is toegevoegd (en ik heb de game niet eens!), dan hebben ze het nog snel gedaan in 1 jaar... Ze hebben gewoon te weinig tijd gehad en waarschijnlijk hier en daar wat ongelukkige keuzes gemaakt, misschien zelfs problemen ondervonden die veel langer tijd in beslag namen (the story of my life, programmeur zijnde). En dan is het plots februari en moet het naar de dvd-pers... Tsja.

KeptinCranky 03-05-10 07:01 PM

Waar en waar... de havens, zoals ik ze nu gezien heb stellen mij bijzonder tevreden... zelfs als je er voorbij blaast :D

Kiel kanaal is ook :yeah: het hele landschap is een enorme sprong voorwaarts

Ook het feit dat je Hood en dergelijke inderdaad maar 1x kunt afzinken, dat hadden ze in september al aangekondigd, vind ik een enorm plus-punt. Ze lieten toen ook zien dat als je uit een konvooi naar malta voldoende tankers afzinkt dat direct effect heeft op de hoeveelheid vliegtuigen vanuit Malta en de bevoorrading van het Afrikakorps, wat dan weer kan leiden tot de val van Alexandrie... Ik weet niet hoe ver ze dat doorgevoerd hebben.... Op zich een heel interessant idee

Arclight, hoe beviel het moraal gedeelte en babbelen met de bemanning?
Hoeveel tijd was je er aan kwijt om ze een beetje bij de pinken te houden? meer of minder dan het gehannes met vermoeide matroosjes in SH3?

Overigens vond ik de crew-management van sh4 met 1e 2e en 3e wacht zonder meer zeer goed werken (behalve voor de uboot)

Arclight 03-05-10 07:13 PM

Ah, dat morale is buggy. Moet bijvoorbeeld punt besteden om deckgun te bemannen. Is beter om dat alleen zelf te doen om rare situaties te voorkomen; ze er niet meer af krijgen tot je duikt, met als gevolg dat ze al je munitie weg knallen zolang er doelen zijn, zelfs als je wil dat ze stoppen. Is mogelijk om F5 te drukken om 'man/secure DG' te togglen, maar dat werkt niet als je geen moraal punt hebt... of zo. :doh: :hmm2:

Lang verhaal kort: ik kijk alleen naar crew-efficiency metertje. Als we net uitvaren uit de pen, doe ik een rondje door de boot om bij te kletsen. Gesprekken zijn kort, maar vullen wel iets aan. Spendeer m'n 'crew-upgrade punten' alleen aan passieve abilities zodat ik niet hoef te denken of ik wel genoeg 'morale points' heb.

Werk er gewoon omheen tot 't gefixt is en/of ik het begrijp. Op het moment is 't geen van beide. :88)

* spendeer geen tijd aan crewmanagement. Mocht ik zien dat de 'efficiency' valt, vaar ik naar huis. Is nog niet nodig geweest trouwens, boot loopt prima zonder ingrijpen van mijn kant.

java`s revenge 03-06-10 03:38 AM

Heren,

Er zijn al sh5 mods onder het kopje downloads. Er is zeker al een
"morale mod"
:yeah:

oscar19681 03-06-10 10:20 AM

Ik heb m NOG niet. En ik weet al wat het probleem is. Ze hebben mijn achternaam als straatnaam gezien . De postcode , plaats en huisnummer kloppen wel. Dit is echt bizonder balen!!!! Ik weet wel dat TNT dit uit zal zoeken maar ik vindt dat ze er maar lang over doen. Ze hebben vanaf disndag de tijd gehad om dit uit te zoeken en had eigenlijk gehoopt het vandaag te krijgen. Ik bedoel ik kan het achterhalen in 1 seconde op internet. Bij TNT doen ze er kennelijk aanzienlijk langer over . Balen , echt zwaar balen ik heb er echt geen andere woorden voor. Het kutte is dat ik speciaal een weekendje had ingepland om lekker alleen sh-5 te spelen lekker met een jointje erbij. Maarjah ****ing pech heb ik weer. Ik zou m wel ergens in de winkel gaan halen maar ik heb de bestelling vooruit betaald dus dat is dubbel-kut. Dus het komt erop neer dat ik maar af moet wachten tot TNT klaar is met slapen en achterhaald waar het poststuk heen moet! :wah::wah::wah::wah:

Arclight 03-06-10 10:30 AM

Misschien ff aankaarten bij klantenservice, zet er wellicht wat vaart achter. :-?
Quote:

Originally Posted by java`s revenge (Post 1297227)
Heren,

Er zijn al sh5 mods onder het kopje downloads. Er is zeker al een
"morale mod"

Een mod gebaseerd op een kapotte feature :hmmm: nee dank je. :lol:

Helft van de problemen die worden geraporteerd komen trouwens voort uit deze vroege mods... en dan klagen over bugs in de game. :rotfl2:

java`s revenge 03-06-10 12:24 PM

Ik ben voor de kust van Engeland, heb zware golfslag en het regent.
Het zicht is zeer slecht. Op de kaart zie ik 5 zwarte streepjes en
via de hydrophone hoor ik ze ook. Ik heb het spel maar even gesaved
omdat ik de schepen niet zie. :damn:

Arclight 03-06-10 03:09 PM

*kuch* save&reload. Weer wordt meestal niet gesaved. (Zat een keer in mistbank, savede, reload, en de mist was weg. Grappige was dat er een DD vlakbij was, granaten vlogen me om de oren. :lol:)

Je hebt 't niet van mij. :roll:

rik007 03-06-10 03:50 PM

Quote:

Originally Posted by oscar19681 (Post 1297811)
Ik heb m NOG niet. En ik weet al wat het probleem is. Ze hebben mijn achternaam als straatnaam gezien . De postcode , plaats en huisnummer kloppen wel. Dit is echt bizonder balen!!!! Ik weet wel dat TNT dit uit zal zoeken maar ik vindt dat ze er maar lang over doen. Ze hebben vanaf disndag de tijd gehad om dit uit te zoeken en had eigenlijk gehoopt het vandaag te krijgen. Ik bedoel ik kan het achterhalen in 1 seconde op internet. Bij TNT doen ze er kennelijk aanzienlijk langer over . Balen , echt zwaar balen ik heb er echt geen andere woorden voor. Het kutte is dat ik speciaal een weekendje had ingepland om lekker alleen sh-5 te spelen lekker met een jointje erbij. Maarjah ****ing pech heb ik weer. Ik zou m wel ergens in de winkel gaan halen maar ik heb de bestelling vooruit betaald dus dat is dubbel-kut. Dus het komt erop neer dat ik maar af moet wachten tot TNT klaar is met slapen en achterhaald waar het poststuk heen moet! :wah::wah::wah::wah:

Ik zou rustig wachten. Het is voorlopig echt niet de moeite waard. Ik haal het gewoon in de winkel. Er is er altijd wel een in de buurt die niet op de releasedatum let. Had 'm dus op 3-maart al opgehaald. Ik denk dat je voorlopig rustig SH-3 kunt blijven spelen tot de bugs zijn aangepakt en de mods het spel acceptabel hebben gemaakt. Ziet er wel goed uit overigens. Maar het is te arcade.

The Enigma 03-06-10 03:54 PM

Tip: Wacht totdat de DRM vrije versie te koop is, scheelt geld en ergernis.

oscar19681 03-06-10 06:28 PM

Quote:

Originally Posted by rik007 (Post 1298279)
Ik zou rustig wachten. Het is voorlopig echt niet de moeite waard. Ik haal het gewoon in de winkel. Er is er altijd wel een in de buurt die niet op de releasedatum let. Had 'm dus op 3-maart al opgehaald. Ik denk dat je voorlopig rustig SH-3 kunt blijven spelen tot de bugs zijn aangepakt en de mods het spel acceptabel hebben gemaakt. Ziet er wel goed uit overigens. Maar het is te arcade.

Intereseerd me niks! Ik moet die ****er gewoon spelen. En snel!

Michal788 03-06-10 06:49 PM

Hoi all.
Ik heb een vraagje aan een van jullie hier.
Ik wil een mob maken waarvan ik een .gr2 model moet veranderen.
Het zijn maar een paar polygons, maar met GoblinEditor kan je niet het 3d model zelf veranderen.
Ik heb begrepen dat je het alleen met 3ds max kan , omdat het een zogenaamd een granny bestand is.

Omdat ik geen 3ds max heb en alleen een paar polygons moet veranderen.
Zou ik willen vragen of er iemand mij kan helpen.

Al vast bedankt.

All times are GMT -5. The time now is 12:48 AM.