View Full Version : Gaaf, maar nu
Doekoe27
05-30-10, 06:35 AM
Ik speel al jaren SH. Ben begonnen met SH2. Heb onlangs SH5 aangeschaft maar neb iets teleurgesteld in de besturing. Ga me nu maar wagen aan Mods. Is er een mod waarbij je de bemanning rechtstreeks kunt aanklikken en commando´s kunt geven zoals in SH3. Wordt er een beetje moe van om door m´n sub heen te zwalken. Ik heb de modlijst eens bekeken maar kom er niet uit.
Graag hulp want ik vind SH5, ondanks wat gebreken, best wel gaaf!
DarkFish
05-30-10, 11:48 AM
kijk hier eens:
http://www.subsim.com/radioroom/showpost.php?p=1332669&postcount=1
hier zal vast wat bij zitten wat jou aanspreekt (voor screenshots naar beneden scrollen)
:salute:
kijk hier eens:
http://www.subsim.com/radioroom/showpost.php?p=1332669&postcount=1
hier zal vast wat bij zitten wat jou aanspreekt (voor screenshots naar beneden scrollen)
:salute:
het rare is dat ik heb die mod ook geinstalled maar ik blijf de normale dingen zien ik zie geen veranderingen in tekens of zo. gewoon die dingen die je ziet als je net geinstalleerd heb.
DarkFish
05-30-10, 01:53 PM
dan denk ik dat je hem niet goed geïnstalleerd hebt. Heb je het met JSGME gedaan? zorg er dan voor dat er in je MODS folder tussen deze folder en de "data" folder van de mod maar één map tussen zit.
Bijvoorbeeld:
- SH5\MODS\Modname\Modname\data\... = FOUT
- SH5\MODS\Modname\data\... = GOED
dan denk ik dat je hem niet goed geïnstalleerd hebt. Heb je het met JSGME gedaan? zorg er dan voor dat er in je MODS folder tussen deze folder en de "data" folder van de mod maar één map tussen zit.
Bijvoorbeeld:
- SH5\MODS\Modname\Modname\data\... = FOUT
- SH5\MODS\Modname\data\... = GOED
dan heb ik het goed gedaan maar toch werk het niet zoals het zou horen, nu heb ik met JSGME en dan Task en import mod gedaan neem aan dat dat wel goed is ??
Doekoe27
05-30-10, 04:16 PM
Bedankt voor de tip. IK heb de mods gedownload en JSGME geinstalleerd. Heb drie mods geactiveerd maar ik zie helaas geen resultaat. Wat doe ik verkeerd want de screenshots in de link die je me stuurde zien er gaaf uit. De geactiveerde mods staan in mijn map c:\ubisoft\sh5\mods\(modnaam). Moet ik nog iets doen?
DarkFish
05-31-10, 08:13 AM
Bedankt voor de tip. IK heb de mods gedownload en JSGME geinstalleerd. Heb drie mods geactiveerd maar ik zie helaas geen resultaat. Wat doe ik verkeerd want de screenshots in de link die je me stuurde zien er gaaf uit. De geactiveerde mods staan in mijn map c:\ubisoft\sh5\mods\(modnaam). Moet ik nog iets doen?Weet je zeker dat er in die (modnaam) folder niet nog een (modnaam) folder zit? Dus: SH5\mods\(modnaam)\(modnaam)\data ? dit mag namelijk niet.
Anders weet ik zo op t moment niet waar t aan kan liggen.
Trouwens, ben t helemaal vergeten om in mijn vorige post te doen, maar:
Welkom aan boord:sunny:
Bedankt voor de tip. IK heb de mods gedownload en JSGME geinstalleerd. Heb drie mods geactiveerd maar ik zie helaas geen resultaat. Wat doe ik verkeerd want de screenshots in de link die je me stuurde zien er gaaf uit. De geactiveerde mods staan in mijn map c:\ubisoft\sh5\mods\(modnaam). Moet ik nog iets doen?
ik weet het ook niet want ik heb het zelfde probleem bij mij werkt de mod ook niet.
en ook welkom he
Doekoe27
05-31-10, 11:59 AM
Weet je zeker dat er in die (modnaam) folder niet nog een (modnaam) folder zit? Dus: SH5\mods\(modnaam)\(modnaam)\data ? dit mag namelijk niet.
Anders weet ik zo op t moment niet waar t aan kan liggen.
Trouwens, ben t helemaal vergeten om in mijn vorige post te doen, maar:
Welkom aan boord:sunny:
Bedankt! Het is me gelukt. Ik had een fout gemaakt om de modmappen in een map MOD te plaatsen. JCMGE maakt echter ook een MOD-map aan! Het "geheim" is dus dat je de MOD-mappen in de SH5 directory zet net als JCMGE. Al je dan JCMGE opstart vraagt hij om een MOD map aan te maken. Dat doe je dus en vervolgens voeg je vanuit de SH5 directory in JCMGE de mods toe et voila, het werkt. Heb ineens onder in mijn scherm de officieren die ik rechtstreeks commando's kan geven zoals in SH3.
Ben blij nu eindelijk helemaal aan boord te zijn en zal het bovenstaande doorgeven aan de anderen die gereageerd hebben!!
Thanks!
Doekoe27
05-31-10, 12:07 PM
ik weet het ook niet want ik heb het zelfde probleem bij mij werkt de mod ook niet.
en ook welkom he
Hé, dankzij Darkfish is het mij gelukt. Je doet het volgende:
De modsmappen die je download zet je gewoon in je SH5 map. Dus niet in een aparte map. Dat had ik ook gedaan.
In SH5map installeer je ook JCMGE.
Start JCMGE op en ga akkoord met zijn voorstel voor de map MODs
Voeg in JCMGE de gewenste MODs toe, dus vanuit de SH5 map!! (import mod, activate mod)
Hij zet ze dan in de MODS map
Bij mij werkt het. Met dank aan Darkfish! Ben blij dat ik de stap genomen heb om in dit forum te stappen!!
Ik hoop dat jij er ook uitkomt!!! Samen komen we verder.
ja ik heb hem nu ook aan de praat, iedereen bedankt.
jack
java`s revenge
06-02-10, 10:26 AM
Hierbij nog een youtube uitleg,
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=FVv1qgyivPI
skin-nl
06-06-10, 02:59 AM
Ik krijg de mods niet aan de praat ik kopieer ze in de sh5 folder dan start ik de mod enabler op import ik de mod en dan activeer ik hem dan start ik sh5 op laad een game maar er veranderd helemaal niets..moet ik de mod enabler afsluiten nadat ik een mod geladen heb of moet ik een nieuwe campaign starten Ik heb alles gedaan wat hier op het forum staat maar ik krijg hem niet aan de gang..:damn:
gr Michael
voor mij werkt het prima De modsmappen die je download zet je gewoon in je SH5 map. Dus niet in een aparte map. Dat had ik ook gedaan.
Voeg in JCMGE de gewenste MODs toe, dus vanuit de SH5 map!! (import mod, activate mod)
Hou wel rekening ermee dat je modnaam\data\ moet hebben
groet,
jack
Ik krijg de mods niet aan de praat ik kopieer ze in de sh5 folder dan start ik de mod enabler op import ik de mod en dan activeer ik hem dan start ik sh5 op laad een game maar er veranderd helemaal niets..moet ik de mod enabler afsluiten nadat ik een mod geladen heb of moet ik een nieuwe campaign starten Ik heb alles gedaan wat hier op het forum staat maar ik krijg hem niet aan de gang..:damn:
gr Michael
skin-nl
06-06-10, 04:04 AM
Dat heb ik gedaan maar nog werkt het niet bij 1 mod is het zelfs zo naar het laden van de missie kan ik een minuutje spelen en dan krijg ik het beeld dat ik gezonken ben en moet ik weer een niewe missie laden.Kan het niet zo zijn dat het win 7 64bit ligt???????
gr Michael
voor mij werkt het prima De modsmappen die je download zet je gewoon in je SH5 map. Dus niet in een aparte map. Dat had ik ook gedaan.
Hou wel rekening ermee dat je modnaam\data\ moet hebben
groet,
jack
schurem
06-06-10, 05:40 AM
nee hoor, aan w7 64bit ligt het niet, dat draait bij mij als een zonnetje. Wellicht is er iets misgegaan met je mods dat je SH5 installatie zo instabiel is geworden.
zet in jgsm (?) eens al je mods uit en kijk of het spel nu wel goed werkt. Dan een voor een de mods weer aanzetten. Ben je goed gepatched? veel mods werken alleen met 1.2 :|\\
skin-nl
06-06-10, 08:09 AM
Ja als ik die mod uit zet is er niks aan de hand en ik ben wel goed gepatched daar had ik ook al naar gekeken maar de andere mods werken gewoon weg niet heb ze naar de sh5 directory gekopieerd heb ze geimporteerd met de nieuwste generic mod enabler daarna geactiveerd daarna gekeken of die goed in de mod directory staat MODS\MODNAAM\DATA maar hij doet niets...
gr Michael
nee hoor, aan w7 64bit ligt het niet, dat draait bij mij als een zonnetje. Wellicht is er iets misgegaan met je mods dat je SH5 installatie zo instabiel is geworden.
zet in jgsm (?) eens al je mods uit en kijk of het spel nu wel goed werkt. Dan een voor een de mods weer aanzetten. Ben je goed gepatched? veel mods werken alleen met 1.2 :|\\
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.