View Full Version : Camera
zwindel
04-14-10, 04:13 AM
Ik zie veel plaatjes van duikboten en de omgeving waar ze zijn maar ik krijg dat niet voor elkaar. Alleen als ik op het cirkeltje rechts boven het scherm druk kan ik mijn boot zien weg varen, een ander beeld van mijn boot krijg ik niet. Ook onder water kan ik mijn boot niet zien varen, terwijl dat met alle andere SH spellen wel kon, daar zag je zelfs de dieptebommen om je heen ontploffen. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ook andere beelden van mijn boot en de omgeving te zien??? http://www.subsim.com/radioroom/images/icons/icon11.gif
Danke,
Jan
stellaferox
04-14-10, 04:53 AM
Hi Jan,
Je kunt met de toetsen de camera verplaatsen, ook onder water.
groet,
Marc
StinkiePoep
04-14-10, 06:57 AM
je moet zorgen dat bij gameplay settings no external camera uitgevinkt staat, en dan voor je bootje te zien varen moet je F2 indrukken op het toetsenbord. :)
Ik had ergens gelezen dat je de deckgun niet kunt gebruiken bij zwaar weer. Wel ik kan die altijd gebruiken, ook bij stormweer. Heeft dit mss te maken met het percentage van realiteit.
DarkFish
04-14-10, 03:45 PM
Ik had ergens gelezen dat je de deckgun niet kunt gebruiken bij zwaar weer. Wel ik kan die altijd gebruiken, ook bij stormweer. Heeft dit mss te maken met het percentage van realiteit.Ehm, ten eerste wil ik je graag vragen om bij het topic te blijven. Als je een vraag over iets anders hebt kun je daar een aparte thread voor aanmaken. In plaats van je vraag in een ander random thread te zetten.
Zo blijft het forum overzichtelijk, en krijg jij sneller antwoord op je vragen:)
Ten tweede, volgens mij kun je in SH5 je deckgun altijd gebruiken. In SH3/4 was dat niet zo, maar tot nu toe is het mij altijd gelukt in 5.
DarkFish
04-14-10, 03:51 PM
Ik zie veel plaatjes van duikboten en de omgeving waar ze zijn maar ik krijg dat niet voor elkaar. Alleen als ik op het cirkeltje rechts boven het scherm druk kan ik mijn boot zien weg varen, een ander beeld van mijn boot krijg ik niet. Ook onder water kan ik mijn boot niet zien varen, terwijl dat met alle andere SH spellen wel kon, daar zag je zelfs de dieptebommen om je heen ontploffen. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ook andere beelden van mijn boot en de omgeving te zien??? http://www.subsim.com/radioroom/images/icons/icon11.gif
Danke,
Janaww ik zie net dat nog niemand je verwelkomt heeft op subsim:oops:
bij deze dan:
Welkom aan boord:sunny:
zwindel
04-17-10, 05:17 AM
aww ik zie net dat nog niemand je verwelkomt heeft op subsim:oops:
bij deze dan:
Welkom aan boord:sunny:
Dank je, maar ik was een paar jaar geleden heel erg veel aanwezig hoor, samen met Dargo, CaptHavoc, Sharky en vele anderen. We hebben zelfs een meeting in Amsterdam gehad en dat was erg gezellig. Door omstandigheden ben ik gestopt maar nu weer terug. Speel alleen niet meer online wat ik toen wel deed, maar het blijft een leuk spel.
zwindel
04-17-10, 05:22 AM
je moet zorgen dat bij gameplay settings no external camera uitgevinkt staat, en dan voor je bootje te zien varen moet je F2 indrukken op het toetsenbord. :)
No event camera staat aangevinkt en no external view staat uitgevinkt. Als ik op F2 druk zie ik mijn boot weg varen en dat is alles wat ik kan zien, meer opties heb ik niet.....
zwindel
04-17-10, 05:24 AM
Hi Jan,
Je kunt met de toetsen de camera verplaatsen, ook onder water.
groet,
Marc
Hmmmm.....vertel welke toetsen ik dan kan gebruiken, ik kan er niets van terug vinden in de manuel..... Maar ik zal wel kippig zijn en het niet goed lezen..haha! :)
DarkFish
04-18-10, 03:24 PM
Hmmmm.....vertel welke toetsen ik dan kan gebruiken, ik kan er niets van terug vinden in de manuel..... Maar ik zal wel kippig zijn en het niet goed lezen..haha! :)Dezelfde toetsen als waarmee je loopt, waarschijnlijk WSAD dus
Dank je, maar ik was een paar jaar geleden heel erg veel aanwezig hoor, samen met Dargo, CaptHavoc, Sharky en vele anderen. We hebben zelfs een meeting in Amsterdam gehad en dat was erg gezellig. Door omstandigheden ben ik gestopt maar nu weer terug. Speel alleen niet meer online wat ik toen wel deed, maar het blijft een leuk spel.In dat geval welkom terug:)
Om eerlijk te zijn heb ik zelf nooit een SH-spel online gespeeld, is er ook niet echt het spel voor vind ik
StinkiePoep
04-18-10, 04:38 PM
Je kan dus door F2-toets buiten de boot komen, en dan kan je de camera bewegen met de zqsd toetsen als je azerty hebt en met qwerty is het qwsd.
ook kan je de camera laten versnellen met shift ingedrukt te houden. zo kan je bv. snel kijken naar andere schepen die ver weg liggen :)
DarkFish
04-19-10, 03:09 AM
Je kan dus door F2-toets buiten de boot komen, en dan kan je de camera bewegen met de zqsd toetsen als je azerty hebt en met qwerty is het qwsd.
correctie: met QWERTY is het WASD zoals ik al zei, niet wqsd.
(waar worden die AZERTY dingen eigenlijk gebruikt? heb ze nog nooit van mijn leven gezien)
loerelau
04-19-10, 04:53 AM
Frankrijk en Belgie geloof ik...
zwindel
04-19-10, 06:22 AM
Bedankt, maar ik was er zelf al achter gekomen en het is eigenlijk best logisch dat je deze toetsen moet gebruiken.
zwindel
04-19-10, 06:29 AM
Dezelfde toetsen als waarmee je loopt, waarschijnlijk WSAD dus
In dat geval welkom terug:)
Om eerlijk te zijn heb ik zelf nooit een SH-spel online gespeeld, is er ook niet echt het spel voor vind ik
Van de toetsen wist ik inmiddels al en dank je voor het welkom terug. Online was heel erg leuk, je startte met een aantal U-boot spelers en een aantal destroyercommand spelers. De destroyercommand spelers moesten een convoy beschermen en wij dat convoy natuurlijk aanvallen. Best spannend en erg leuk om te doen, vooral als je een paar goede spelers had, ik ben wat keren gezonken vanwege de dieptebommen, maar heb ook best successen geboekt......gelukkig....
StinkiePoep
04-19-10, 06:53 AM
(waar worden die AZERTY dingen eigenlijk gebruikt? heb ze nog nooit van mijn leven gezien)
ja ik ben van Belgie dus ik heb een azerty toetsebord :) heb zelf nog nooit een qwerty gezien, wel al een arabisch toetsebord... probeer dat maar eens uit te zoeke ...
DarkFish
04-19-10, 08:54 AM
ja ik ben van Belgie dus ik heb een azerty toetsebord :) heb zelf nog nooit een qwerty gezien, wel al een arabisch toetsebord... probeer dat maar eens uit te zoeke ...apart.. een vriendin van me woont in belgie en ik weet 100% zeker dat ze gewoon een qwerty heeft... zal misschien dus ook wel aan de precieze streek liggen.
StinkiePoep
04-19-10, 10:27 AM
apart.. een vriendin van me woont in belgie en ik weet 100% zeker dat ze gewoon een qwerty heeft... zal misschien dus ook wel aan de precieze streek liggen.
raar iedereen die ik ken heeft azerty, maar is het soms een laptop dat ze heeft? het kan zijn dan dat het een qwerty is je kan in belgie ier vaak kiezen tussen de 2 toetseborden :)
DarkFish
04-19-10, 04:37 PM
raar iedereen die ik ken heeft azerty, maar is het soms een laptop dat ze heeft? het kan zijn dan dat het een qwerty is je kan in belgie ier vaak kiezen tussen de 2 toetseborden :)ik denk eerder dat het aan de plek ligt, ze woont 10km van de NL grens:lol: ze is oorspronkelijk ook nederlands trouwens (wel in belgie opgegroeid)
StinkiePoep
04-19-10, 05:48 PM
ik denk eerder dat het aan de plek ligt, ze woont 10km van de NL grens:lol: ze is oorspronkelijk ook nederlands trouwens (wel in belgie opgegroeid)
ah oke :) maar ik woon ook maar een half uurtje van de nederlandse grens maarja :) het zal waarschijnlik zo wel zijn .
DarkFish
04-20-10, 10:17 AM
ah oke :) maar ik woon ook maar een half uurtje van de nederlandse grens maarja :) het zal waarschijnlik zo wel zijn .Een half uur rijden neem ik aan? Dat scheelt nogal met een half uurtje fietsen:)
Bovendien zou het denk ik ook nog wel kunnen afhangen van de afstand tot Wallonië. Als AZERTY Frans is lijkt het me logisch dat ze daar AZERTY hebben.
maja dat soort dingen krijg je als de ene helft van een land een andere taal spreekt dan de andere helft:O:
StinkiePoep
04-20-10, 11:02 AM
Een half uur rijden neem ik aan? Dat scheelt nogal met een half uurtje fietsen:)
Bovendien zou het denk ik ook nog wel kunnen afhangen van de afstand tot Wallonië. Als AZERTY Frans is lijkt het me logisch dat ze daar AZERTY hebben.
maja dat soort dingen krijg je als de ene helft van een land een andere taal spreekt dan de andere helft:O:
ja idd, ik haat het ook dat belgie half frans en half nederlands is.
DarkFish
04-21-10, 07:55 AM
ja idd, ik haat het ook dat belgie half frans en half nederlands is.Tsja, iemand is er ooit op het idee gekomen om jullie bij elkaar te stoppen...
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.