PDA

View Full Version : verlanglijstje


the_belgian
03-23-10, 01:06 PM
mijn verlanglijstje voor silent hunter gaat eens niet over DRM gaan,dat me tot hiertoe weinig problemen gaf maar eigenlijk vaak bij mensen voor frustratie zorgt,maar merendeel over graphics en toegankelijkheid van m'n crew.
het merendeel van wat ik graag in SHV wil is trouwens al gemod en die dingen die ik nog niet heb zullen waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.
hier m'n hele verlanglijstje(het is natuurlijk zo dat waneer je ergens een leuke aanpassing ziet die d'r natuurlijk ook graag bijneemt);
-externe meebewegende camera(daar heb ik reeds de te veranderen file van)
-meer rook bij brandende schepen en aangepaste kleuren en belichting,zowel in als buiten m'n boot.(staat er al op)
-vlaggen met swastika's.(staat er al op)
-grotere periscoop met rubberen ring.(staat er al op)
-geen spraakbubbels.(zelf opgelost)
-oranje cirkel die de eigen locatie bij extern zicht weergeeft.(staat er al op)
-andere introschermen bij het laden van de missies.(zelf opgelost)
---SHIV-"U-B.M." interface.(hier wacht ik nog even tot er een degelijke mod van is)
---SHIII-IV tactical map.(afwachten)
---niet gebonden carriereverloop(afwachten of zelf missies maken)
---blauw licht in de boot(gewoon blijven hopen of zelf uitdokteren waar ik dat kan aanpassen)
ik denk dat ze dat zijn.lijkt veel maar is het eigenlijk niet.eigenlijk ben ik dus redelijk tevreden met de out-of-the-box versie.

java`s revenge
03-23-10, 01:32 PM
bij mij staat het volgende op het verlanglijstje,

- olc / magui
- sh3 keyboard mapping

EAF274 Johan
03-23-10, 04:49 PM
Hm, dan ben ik toch wat veeleisender :hmmm:
Afgezien van de dingen die al vernoemd zijn:

- Meer animaties van de bemanning. In SH3 en 4 gedroegen de figuren zich anders wanneer je onder vuur lag. Verder zou het wel fijn zijn om de bemanning naar voren te zien hollen bij alarm. Of toch op z'n minst even een handje in de lucht bij een torpedotreffer. En bemanningen van AI-schepen die niet gezellig lopen te keuvelen wanneer hun schip in de fik staat.
- Meer spraak, bv. waarschuwing bij dieptebommen.
- Het weer, beschadigde AI-schepen, notities op de kaart etc bewaren in savegames.
- Meer commando's: diepte peilen, volg contact, afstand schatten, uitwijkmanoeuvres, en in hemelsnaam staakt-het-vuren :damn:
- Bediening van de hydrofoon
- Geluid van de eigen schroeven (m.a.w. je blinde hoek) in de hydrofoon
- Kriegsmarine-kwadranten in plaats van lengte/breedte, of op z'n minst meer gedetailleerde coördinatenaanduiding op de kaart
- Mogelijkheid om zelf je keyboardshortcuts in te stellen
- Mogelijkheid om autosave uit te schakelen
- Mogelijkheid om de campaign op een andere datum te starten
- Een hele resem taalfouten (Duitse versie) wegwerken (ik ben zelf vertaler en kan je verzekeren dat dergelijke zaken onaanvaardbaar worden geacht)
- Meer types vrachtschepen
- Recognition manual zoals in SH3/4 met aanduiding van de diepgang
- Meer "sfeer": radioberichten, wuivende verpleegsters aan de kade, dialogen in de haven (genre Aces of the Deep)

Het lijkt erop dat veel zaken door mods kunnen opgelost worden, maar eigenlijk vind ik dat de taak van Ubisoft.

de vliegende hollander
03-23-10, 04:52 PM
ben ik iets makkelijker

nou ja meer type's uboaten en opvlakte schepen zoals een destroyer kruizer slagkruizer slagschip :yeah:

en campaignes tot 1945 enzo enzo

Take123
04-05-10, 06:03 AM
Na twee dagen spelen, met het risico dat ik iets over het hoofd zie:

1.Besturing van de boot graag via een kompas. (zoals we dat in SH3 en 4 hadden) Besturing via de arrow-toetsen gaat ook nauwelijks.
2.Dat slap geouwehoer van de bemanning over hoe het met hun familie gaat, en dan steeds dezelfde zinnen ook nog, er graag uit slopen.
3.Dat vóór je het bevel om te duiken kunt geven, eerst benedendeks moet zijn is echt onzinnig.
4.M'n bemanningsleden de guns laten bedienen ipv dat ik het zelf moet doen. (of kan dat pas als ik ze de skills geef?)

DarkFish
04-05-10, 09:57 AM
3.Dat vóór je het bevel om te duiken kunt geven, eerst benedendeks moet zijn is echt onzinnig.
Dat ligt er maar aan, als ik kapitein van een U-Boot was zou ik maar wat graag willen dat mijn bemanning op mij zou wachten;)

4.M'n bemanningsleden de guns laten bedienen ipv dat ik het zelf moet doen. (of kan dat pas als ik ze de skills geef?)dit kan al, praat met je WO of selecteer je target met je verrekijker en druk op space. F5 is staakt het vuren.

Take123
04-17-10, 11:11 AM
Als ik eerst een schip beschadig met een torpedo, en vervolgens een save-game doe omdat MDV roept voor het eten :D, dan is het schip weer onbeschadigd als ik later de save-game weer laadt. :damn:

Gevechtsschades aan andere schepen worden dus niet opgeslagen!

Verder werd ik net weer zonder waarschuwing uit het spel gegooid, terug naar Windows. :down:

loerelau
04-19-10, 11:40 AM
Als ik eerst een schip beschadig met een torpedo, en vervolgens een save-game doe omdat MDV roept voor het eten :D, dan is het schip weer onbeschadigd als ik later de save-game weer laadt. :damn:

Gevechtsschades aan andere schepen worden dus niet opgeslagen!

Verder werd ik net weer zonder waarschuwing uit het spel gegooid, terug naar Windows. :down:

Dat is inderdaad klote, op zich wen je er wel aan en maakt het wel iets realistischer, problemen krijgen wanneer je midden in een battle saved. Vond de dezelfde bug met het weer wel grappig, lag midden in zo'n ringetje destroyers en schoot mn torpedo's mis.
Ik laad de game en het weer is opeens zonnig en 12 Km zicht. Tot nu toe ook de enige keer dat ik dood gegaan ben...

Opzich zijn alle punten in je vorige post al op te lossen met mods. Mijn grootste ergenissen:

- Te weinig verschillende schepen;
- a.i. is gewoon slecht. (Weet dat er mods zijn, maar kan niet beslissen welke het beste is, heeft iemand tips?)
- Onrealistische doelen in campaign;
- Te weinig mogelijkheden in de sub. Leuk dat je rond kan lopen, maar voor de rest heeft het weinig zin.
- Toch drm.

Keesvanmeurs
04-22-10, 07:42 AM
Gisteren wat print screens gemaakt van wat andere SH5 gamers al zo geïnstalleerd hebben. Ik heb zowat alle beschikbare mods gedownload en ook al eens geïnstalleerd gehad. Ben ook weer even veel keren terug naar org gegaan, gewoon omdat ik het niet weet en niet altijd verschil merk met het origineel! Bij installatie van mods wordt dikwijls de cameras.cfg overschreven en daarom vraag ik mij wel eens af of mods ook in een bepaalde volgorde geïnstalleerd moeten worden om het beoogde effect te hebben.
Wie het weet mag het mij vertellen. Graag zelfs!
Groet,:oops: Kees

java`s revenge
04-22-10, 08:05 AM
Hallo Kees,

Dat is voor mij ook altijd uitproberen. Weet van sh3 dat het af en toe
een zaak van uitproberen is.

Ik heb bv voor sh3 de Magui geïnstalleerd en daar zit ook een .cfg file in.;)