View Full Version : Nieuw hier...
Hallo allemaal,
Onderstaande heb ik her en der al geplaatst maar ik kan nergens meer mijn ereste en tweede posting terug vinden...
Misschien is dit wel de juiste plek...???
Bij stom toeval ben ik gestuit op een NEDERLANDS-talige sub-site! Hoe is het mogelijk!
Goed, lang geleden speelde ik met 688(i). Nu wil ik wel weer beginnen met een simulatie maar ik vraag me af welke de beste is. Met de beste bedoel ik: technisch/wetenschappelijk. Dat je door je duikboot kunt wandelen en een praatje maken met de bemanning, doet me niet zoveel.
De game moet zo goed mogelijk de werkelijkheid van een missie simuleren.
Hebben jullie daar een mening over??
Zeer bedankt alvast!
Easy
java`s revenge
03-22-10, 05:37 AM
Ten eerste wil ik je welkom heten,
Op dit moment vind ik sh3 + gwx + andere mods nog het beste.
Echter ik heb het gevoel dat we met sh5 de ultime simulatie gaan krijgen.
Er zijn al aardig wat mods voor uit gekomen.
Ik speel sh3 niet meer sinds ik sh5 heb.
de vliegende hollander
03-22-10, 07:21 AM
hartelijk welkom hier op de nederlandse sh5 forum
personelijk vind ik sh4 _opmonsun met de bismarck en de h-39 als speelbare slagschepen de beste
maar ook ik heb de laatste tijd niet meer achter sh4 gezeten maar met sh5
grt henk
Andrew82
03-22-10, 11:01 AM
Welkom hier! :salute:
Persoonlijk blijf ik aan het spelen met SH4 + TMO en RSRD. :yeah:
EAF274 Johan
03-22-10, 11:12 AM
Met de beste bedoel ik: technisch/wetenschappelijk. Dat je door je duikboot kunt wandelen en een praatje maken met de bemanning, doet me niet zoveel.
De game moet zo goed mogelijk de werkelijkheid van een missie simuleren.Bespaar jezelf de frustratie en koop SH5 voorlopig nog niet. Er zitten gewoon zo veel bugs in dat de modders simpelweg nog niet toe zijn aan het verbeteren van het realisme. Ik zou zeggen: wacht een maand of 6 en kijk dan of er verbetering is.
Speel in de tussentijd SH3 of SH4 met een van de supermods. Mijn persoonlijke favoriet is de NYGM-mod voor SH3: de mod lijkt me qua realisme zeer geschikt en bevat niet te veel grafische dingen, die kun je dus zelf naargelang je behoefte er bovenop installeren.
loerelau
03-22-10, 11:40 AM
De laatste versie die ik had was SH2 geloof ik. Ben op zich wel tevreden met het spel, behalve dan: Eerst een dvd speler moest kopen om het te installeren, de dvd was niet leesbaar in mn dvd brander en had niets anders. Toen moest ik nog een nieuwe videokaart kopen (niet zo erg)en dan natuurlijk nog drm... Ik ga juist vaak een spelletje spelen omdat mn internet het niet doet, kan me voorstellen dat het vereist is bij WoW, maar dit blijft over het algemeen toch een single player game en dan vind ik het raar.
the_belgian
03-22-10, 01:20 PM
hoi,easy en welkom!
SHV is meer dan een sim waar je enkel over over de kaart gebogen staat en door de periscoop tuurt.hier gaat het ondertussen om meer!je kunt jezelf verplaatsen in de possitie van een sub-commander en zeker waneer je de game-acceleratie laag of op 1X houdt ga je dit deel zeker aprecieren.
:arrgh!:
add-ons en mods zullen na verloop van tijd hier zeker een knaller van maken waar ik me tegen die tijd al voor een deel op ingewerkt(ingeleefd) wil hebben.
de vliegende hollander
03-22-10, 02:06 PM
ja denk ook dat er op mod gebied sh5 leuke dingen kunnen gaan zien
Zoiets als dit is ook leuk Type XVIII Walther U-boat met een dekgeschut
http://i40.tinypic.com/14wn6u.jpg
http://i40.tinypic.com/257zw49.jpg
of deze natuurlijk de bismarck
http://i47.tinypic.com/5afes5.jpg
maar op dit moment zijn er nog rare bugs te zien
grt henk
Hallo iedereen,
Vraagje, en mss is het wel een hel stomme.
Hoe kan ik de deck gun zelf bemannen?:)
de vliegende hollander
03-22-10, 03:06 PM
dan moet je zelf naar het geschut lopen en hem aanklikken
dan komt de bemanning vanzelf na een 1 of 2 seconden
grt henk
java`s revenge
03-22-10, 03:07 PM
Er bestaan geen domme vragen hé, om te beginnen.
Om de deckgun te bemannen zal je de F5 toets in moeten drukken.
De F7 om iedereen alert te krijgen...:D
de vliegende hollander
03-22-10, 03:10 PM
of inderdaad de F5 knop indrukken zoals java het zegt
stellaferox
03-22-10, 03:13 PM
Welkom aan boord,
Ik heb je vraag al in de oorspronkelijke mail beantwoord. Hoop dat iedereen veel lol beleeft aan de sim!
groet,
Marc
Bedankt mannen,
Ga het nog eens proberen, ma ik dacht dat ik dat al eens had geprobeerd.
Wanneer je op de watch tower staat zie je de flak Gun staan en licht die op. Wanneer je er dan op klikt, kun je hem bedienen, maar de deck gun zie je niet staan. Maar zoals gezegd, ga ik het nog eens uitproberen.
stellaferox
03-22-10, 03:42 PM
Je kunt de deckgun net zien staan als je helemaal vooraan links op de brug staat. Om er heen te gaan daal je de ladder af aan de zijkant van de brug.
groet,
Marc
DarkFish
03-23-10, 06:46 AM
Met de beste bedoel ik: technisch/wetenschappelijk. Dat je door je duikboot kunt wandelen en een praatje maken met de bemanning, doet me niet zoveel.ligt eraan wat je met technisch/wetenschappelijk bedoelt. Historisch gezien is SH5 het best, aangezien je hier veel werk door je bemanning kunt laten doen en je jezelf niet bezig hoeft te houden met allerlei zaken waarmee de echte u-boot kapiteinen zich vroeger ook niet bezig hielden.
Als je ervan houdt om zelf aan allerlei knopjes en schakelaartjes te zitten kun je het best SH4 (of SH3) gebruiken.
EAF274 Johan
03-23-10, 07:58 AM
ligt eraan wat je met technisch/wetenschappelijk bedoelt. Historisch gezien is SH5 het best, aangezien je hier veel werk door je bemanning kunt laten doen en je jezelf niet bezig hoeft te houden met allerlei zaken waarmee de echte u-boot kapiteinen zich vroeger ook niet bezig hielden.
Als je ervan houdt om zelf aan allerlei knopjes en schakelaartjes te zitten kun je het best SH4 (of SH3) gebruiken.Maar ook dat is voor discussie vatbaar. In SH5 moet ik bijvoorbeeld zelf de trappen op om het luik te sluiten voordat de boot kan duiken. Dat soort dingen zou de bemanning toch wel mogen doen. Plus het feit dat, zonder mods die deze bug fixen wel te verstaan, mijn bemanning pertinent weigert om het dekgeschut te gebruiken omdat ik nog geen soep gekookt heb :damn:
Anderzijds vind ik de nieuwe minimap reuze geslaagd: bij vorige versies was de "tactical map" waardeloos omdat je er niks op kon plotten, nu kan je er alles in realtime op uittekenen terwijl je aan de periscoop zit.
Ik heb net gezien dat er voor SH3/4 mods bestaan die 3D-compartimenten toevoegen aan de boten. Als blijkt dat SH5 inderdaad zo moddable is, dan staan er ons nog schitterende tijden te wachten (stel je voor een volledig interieur voor de Typ II of Typ IX). Maar voorlopig zou ik nog afwachten tot Ubi de bugs repareert die niet door modden kunnen verholpen worden.
DarkFish
03-23-10, 01:16 PM
Maar ook dat is voor discussie vatbaar. In SH5 moet ik bijvoorbeeld zelf de trappen op om het luik te sluiten voordat de boot kan duiken. Dat soort dingen zou de bemanning toch wel mogen doen. Plus het feit dat, zonder mods die deze bug fixen wel te verstaan, mijn bemanning pertinent weigert om het dekgeschut te gebruiken omdat ik nog geen soep gekookt heb :damn:bij mij sluit de bemanning wel zelf het luik. Als ik eenmaal binnenin de u-boot ben kan ik gewoon op F drukken en hij duikt, zonder dat ik eerst het luik moet sluiten.
Bovendien kun je de bemanning ook zelf naar het dekgeschut sturen, door simpelweg via de verrekijker een target te selecteren en dan op space te drukken.
de vliegende hollander
03-23-10, 02:12 PM
ik heb er ook geen problemen mee
bij mij duik hij bij de p
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.