View Full Version : Beste systeemconfiguratie voor SH5
Jan-Kees
03-09-10, 11:24 AM
Weet iemand de beste systeemconfiguratie om SH5 te spelen?
Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen t.b.v. SH5, vandaar.
Ik sta open voor jullie adviezen. Alvast bedankt.
buntmann
03-09-10, 01:11 PM
In principe zul je met de officiele aanbevolen systeemeisen goed zitten :
Intel Processor -Core 2 Duo E6850 3.0GHz
of
AMD Processor -Opteron Dual core 270
Nvidia Graphics Card - Geforce 8800 GTS 512MB
of
ATI Graphics Card - Radeon HD 4850
RAM Memory - 2 GB
maar aangezien je in principe altijd lag zult houden (time compression x contacts) zou je het argument kunnen maken dat een sneller systeem beter zal presteren. maar of dat stukje nu de speelervaring significant verbetert? als je het systeem echt alleen koopt voor SH5 is het niet nodig. Wel zullen er in de toekomst "grote mods" komen voor SH5 zo als die er ook waren voor SH3 die mogelijk nog wat extra druk gaan leggen op je resources.
ikzelf heb een vrije grote overkill en alles loopt vloeiend @ max (zonder tijdcompressie).
je moet maar wat meer informatie geven, dan kunnen we je ook beter adviseren. wat heb je al, wat is je budget, wat vind je belangrijk. ikzelf zou bv investeren in een mooie monitor als je die nog niet hebt, eentje met een resolutie van 1920x1200 of meer, dan ziet SH5 er prachtig uit kan ik melden :) leuke videokaart, hd5770 zou zeker moeten voldoen bv.
voor de vraag wat is op dit moment een goed systeem prijs/kwaliteit voor gamen in het algemeen, kan je altijd de laatste 'best buy guide' op tweakers.net raadplegen, krijg je meteen de goedkoopste leverancier erbij ;P
Jan-Kees
03-10-10, 11:00 AM
Bedankt voor je reactie. Dit is de configuratie (CPU en GPU) die mijn lokale computerwinkel heeft aangeboden;
Intel Core 2 Duo E8400
ATI HD 4670 1024 MB
Verder wil ik Windows 7 64 bit gaan draaien, op een moederbord met veel RAM want ik verwacht ook grote mods in toekomst.
Een mooie monitor heb ik al t.w. Iiyama E2407HDS.
Kan ik hiermee SH5 draaien in hoge (hoogste) resolutie?
the_belgian
03-10-10, 04:33 PM
ikzelf zou bv investeren in een mooie monitor als je die nog niet hebt, eentje met een resolutie van 1920x1200 of meer, dan ziet SH5 er prachtig uit kan ik melden :) leuke videokaart, hd5770 zou zeker moeten voldoen bv.
;P
het eerste wat ik me aangeschaft heb om SH5 te spelen is een widescreen monitor(24 inch)
en dat maakt het gewoon!
http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/wioder.jpg
de vliegende hollander
03-10-10, 05:27 PM
ik heb hier een Core 2 Quad Q9300 4 GB 500gb hd
nvidia geforce 9600 gso 1,5 gb en een 24 ich widescreen iiyama prolite
werkt perfekt hier
grt henk
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.