PDA

View Full Version : welke spellen spelen jullie nog meer?


java`s revenge
04-03-10, 02:16 PM
Ik zal de spits maar afbijten,

DCS Blackshark
Rise of flight
SH3 + GWX
Red Orchestra / Darkest hour

Doordat ik overspannen ben speel ik sh5 en red orchestra zonder geluid
of heel zachtjes.
De overige liggen in de mottenballen tot betere tijden.

loerelau
04-03-10, 02:24 PM
Speel weinig spellen tegenwoordig. Persoonlijk vind ik dat de gameplay van de meeste spellen achteruit is gegaan met de jaren. Mn favo lijstje:

1: Simcity 4
2: Civ 2
3: Pharao
4: Transport Tycoon
5: Silent Hunter

Spellen als Settlers zijn ook leuk, al was versie 2 wel de beste... Was nog Amiga tijd geloof ik.

Mn eerste onderzeeboot game was Silent Service op de C64, zal eerlijk zijn, niet gekocht... Gekopieerd van een vriendje, nog dat je diskettes dubbelzijdig kon maken door er een gaatje in te boren en een stukje uit te knippen. Ook spelletjes 'downloaden' van de radio en dan met je tape afspelen. Dat waren nog eens tijden.

AI van Silent Service was overigens niet veel slechter dan van SH5

sharpe26
04-03-10, 02:37 PM
Il2 (hoewel, ik ben aan het wachten op patch 4.10)
Arma2 (net zoals SH5 word dat met mods pas leuk)
Settlers 7

Ook heb ik nog een tijdje Star Trek Online gedaan. Maar, dat is niet echt mijn ding gebleken. En inderdaad, de gameplay is bij een hoop spellen echt aan het achteruit gaan.

loerelau
04-03-10, 02:44 PM
Il2 vond ik ook wel leuk, was er ook wel redelijk goed in, alleen ging ik altijd dood bij het landen.... Balen als je net een dijk van een missie gedaan hebt... Dat heb je gelukkig bij SH5 niet.

de vliegende hollander
04-03-10, 02:53 PM
ik spel sh5
sh4 + Opmonsum
c&c4
Bfbc2
binnenkort settlers7

GerritJ9
04-04-10, 02:36 AM
SH4 in diverse aparte installaties (TMO 1.9 met RSRDC, met OM en met Battle for the Baltic, als de Japanse campaign kaar is komt er nog een installatie bij)
SH3 met GWX 3.0
Il2 1946 met UP 2.0n
Distant Guns
Jutland
De laatste twee zijn miskopen geweest vanwege de DRM van SES. Mede door deze ervaring zal ik SH5 nooit kopen, plus de stunt van UBI met Il2 4.05m met Boonty Box.
En heb gisteren Dangers from the Deep 0.3 gedownload, benieuwd hoe dat eruit ziet.

java`s revenge
04-04-10, 03:52 AM
IL2 heb ik grijs gespeeld. Echt een topper van een sim.
Komt er nog een patch uit lees ik het goed?

Hierbij een filmpje van iemand die er echt heel goed in is,

http://www.youtube.com/watch?v=G60fP6EPZIo

sharpe26
04-04-10, 04:16 AM
IL2 heb ik grijs gespeeld. Echt een topper van een sim.
Komt er nog een patch uit lees ik het goed?

Hierbij een filmpje van iemand die er echt heel goed in is,

http://www.youtube.com/watch?v=G60fP6EPZIo

dat lees jij heel goed. Er komt zelfs nog een hele serie aan patches uit. Alleen werkt Oleg nu zelf niet meer aan Il2. Hij heeft het werk over gedragen aan team Daidalos, en die produceren dus nu de 4.10 en opvolgende patches.

Oleg zelf werkt nu door aan dit

http://www.youtube.com/watch?v=q2x27ahVz9o

java`s revenge
04-04-10, 04:36 AM
Bedankt sharpe26,

Wat een mooie / goede opvolger krijgt il2fb.

Vraag me alleen af wat voor pc je moet hebben om dit
tot z`n recht te laten komen.

GerritJ9
04-04-10, 05:05 AM
Heb de indruk dat de nieuwste patches voor IL2:1946 allerlei ideeën voor zijn opvolger aan het testen zijn. Het zal nog wel een tijdje duren voordat de eerste aflevering van SoW op de markt komt, denk ik- maar dan heb je echt iets wat AF is!
Ben zelf nog enkele kaarten van Nederlands-Indië aan het maken voor IL2 maar daar is de laatste tijd een beetje de klad in gekomen (beetje veel zelfs).

the_belgian
04-04-10, 05:30 AM
brothers in arms en arma2 zijn naast silenr hunter(3,4,5) de enige spellen die ik hier nog liggen heb.
d'r is verder niet veel wat me nog kan boeien tegenwoordig...:down:

stellaferox
04-04-10, 08:37 AM
Ik blijf altijd terugkeren bij SH3 en SH5 komt daar ook bij denk ik. SH4 heb ik eigenlijk nooit leuk gevonden.
In het verleden heb ik heel veel CIV en Pharao gespeeld en ook wel de meeste Tombraiders. Verder allerlei spelen een tijdje tot ze begonnen te vervelen, meestal sims of strategie.
Waar ik ook altijd op terugkom, Rome - Total War en de opvolgers daarvan, maar Rome blijft het leukst.
Verder blijft Fritz, als schaakprogramma er altijd op staan.
Eigenlijk kun je het wel samenvatten met sims waarbij je als een soort sniper kunt bewegen en strategiespelen.
Marc

sharpe26
04-04-10, 10:55 AM
Hells Highway was de allerbeste van de drie. Ik vraag me nu alleen nog af of we ooit nog een vervolg zullen zien dat in Bastogne en omgeving afspeelt.

en als je Arma2 een beetje mod..........:yeah:

sharpe26
04-04-10, 03:46 PM
IL2 heb ik grijs gespeeld.


:know::smug: ach ja, mooie tijd gehad met Il2 ja, vooral met die jongens met wie ik samen online was. Hoe is SH5 daarin?

java`s revenge
04-04-10, 04:00 PM
ShV heb ik nog niet online gespeeld. Met SH3 had ik het snel gehad, bijna
altijd "novice" settings en ik bleef te vaak alleen over. Dan is dat niet leuk meer.
Ik hoop gewoon dat er echte dyehards zijn om gezamenlijk online te gaan.

sharpe26
04-04-10, 04:21 PM
ShV heb ik nog niet online gespeeld. Met SH3 had ik het snel gehad, bijna
altijd "novice" settings en ik bleef te vaak alleen over. Dan is dat niet leuk meer.
Ik hoop gewoon dat er echte dyehards zijn om gezamenlijk online te gaan.

ah nou ja, ik hoop alleen niet dat het een heel geprietel word met het afstemmen van de mods. Dat was in Il2 wel zo (nu gelukkig niet meer) speel je trouwens geen Il2 meer? met die mods is het wel een heel ander spel geworden nu.

java`s revenge
04-04-10, 04:53 PM
Nee helaas niet meer. :-? Zijn er mods voor IL2 uit?

Yoram777
04-04-10, 05:17 PM
Op het moment speel ik eigenlijk alleen maar Mass Effect 2(zo goed als uitgespeeld) en SH5.

Ik hoop nog altijd dat er nog weer is een goede flight sim komt (FSX was en is complete shyte..:cry:)..

DarkFish
04-04-10, 05:51 PM
behalve SH5 speel ik op het moment eigenlijk alleen maar MW2 en PoP (is OSP toch nog ergens goed voor geweest:))
Heb vroeger heel veel CoD:WaW gespeeld maar de servers zijn de laatste tijd een beetje leeg..
Ik heb ook de hele IL2 serie erg lang gespeeld, maar mijn joystick is een klein beetje dood...:dead: (en heb geen zin om helemaal naar de mediamarkt te moeten voor een nieuwe:O:)

Heb ook een paar RPGs gespeeld (Oblivion en Dragon Age) maar als ik die eenmaal uitgespeeld heb heb ik geen zin om overnieuw te beginnen

Io205
05-12-10, 05:07 AM
Ah, mijn eeste post hier dan en gaat het direct over andere games.
Maar goed.
Mijn spellen zijn
SH5 (natuurlijk, net gekocht)
Falcon 4.0 Allied Force (met Saitek HOTAS)
Il2 1946
Total War (nog steeds de Rome editie)
WoW
CIV5 (geweldig spel, toen CIV1 op de markt kwam was ik direct verkocht).

Ik kom echt tijd te kort om te gamen. "Natuurlijk" speel ik niet alles tegelijk, ik focus me een tijd op een spel (campaign) en dan switch ik weer naar behoefte.
Nee, niet verslaafd, wel fanatiek.

DarkFish
05-12-10, 05:44 AM
Ah, mijn eeste post hier dan en gaat het direct over andere games.Tsss! Je moest je schamen!:nope:
:DL

Welkom op subsim:sunny:

Rome: Total War en IL2 speel ik ook, beide geweldige games:DL

Io205
05-13-10, 02:43 AM
:oops:

DarkFish
05-13-10, 08:22 AM
:oops::DL

Zelf post ik om eerlijk te zijn ook maar heel weinig over SH5:) 't is dan ook zo'n geweldig forum hier:D

java`s revenge
05-20-10, 09:02 AM
Sinds kort speel ik ook portal. Dit spel is sinds kort gratis via steam te downloaden.

Io205
05-21-10, 01:46 AM
En gamen jullie dan veel online, of toch stand alone?

Arclight
05-21-10, 05:34 AM
Normaal offline, maar sinds kort steeds meer online met gasten hier van SubSim. ArmA met SSC, IL-2 met de Waffles en paar sessies met DCS BlackShark.

DarkFish
05-21-10, 06:24 AM
SH alleen offline.

Ik speel ook veel CoD, dat natuurlijk wel online:)

Dragunov
05-21-10, 09:54 AM
Sh3+GWX
Civilization IV
Brothers in arms

EAF274 Johan
05-22-10, 05:02 PM
- Empire en Napoleon Total War (hoewel ik eigenlijk niet aan spelen toekom, veel te druk met modden)
- Over Flanders Fields (addon voor CFS3): de enige waardige opvolger voor het legendarische Red Baron 2/3D
- Shockwave's Battle of Britain 2
- Ageod's American Civil War
- GTR2

Heb DCS BlackShark, maar het spel herkent mijn joystick niet onder Windows 7 :wah:

Jaren geleden vloog ik ook IL2 in een online squad, maar ik ben nooit echt fan geweest van IL2 (heb liever een goeie single player campaign)

Paajtor
05-22-10, 05:14 PM
heb veel Il2 gespeeld, ook in squad-verband (61ShAP) en tournaments (VEF, DiD, IronSkies)....maar da's nu lang geleden.
Geweldige tijd!
Ik herken je nick, Johan.

toch ben ik ook altijd wel fan geweest van multiplayer shooters...Red Orchestra (veel gespeeld), Vietcong, UnrealTournament, Battlefield 2, Serious Sam II (lol).

Op het moment speel ik eigenlijk vooral wat oudere games...ben wel toe aan wat nieuws:

- Enemy Territory:Quake Wars (obj.based teamshooter)
- World in Conflict (RTS)
- UT3
- FarCry 2 (multiplayer-part)
- Bioshock
- Dark Messiah Might and Magic (swordslaughter yumyum)
- ArmA II (wachten op patch 1.06...)

...en de rest van het verhaal: SH3 op uitgekeken (vooral grafisch), SH4 op de plank, en SH5 nog steeds niet gekocht.

EAF274 Johan
05-23-10, 01:43 AM
heb veel Il2 gespeeld, ook in squad-verband (61ShAP) en tournaments (VEF, DiD, IronSkies)....maar da's nu lang geleden.
Geweldige tijd!
Ik herken je nick, Johan. Ja, jij komt me ook wel bekend voor :salute:

Paajtor
05-23-10, 05:47 AM
~S!:)

oscar19681
05-25-10, 10:59 AM
Heb de indruk dat de nieuwste patches voor IL2:1946 allerlei ideeën voor zijn opvolger aan het testen zijn. Het zal nog wel een tijdje duren voordat de eerste aflevering van SoW op de markt komt, denk ik- maar dan heb je echt iets wat AF is!
Ben zelf nog enkele kaarten van Nederlands-Indië aan het maken voor IL2 maar daar is de laatste tijd een beetje de klad in gekomen (beetje veel zelfs).

Ik zit stiekem al een hele tijd de wachten op een waardige opvolger van b-17II the mighty eight. Dat spel was z,n tijd vooruit en had ook al 3-d bemanningen die je moest managen enzo.

EAF274 Johan
05-26-10, 12:36 PM
Ik zit stiekem al een hele tijd de wachten op een waardige opvolger van b-17II the mighty eight. Dat spel was z,n tijd vooruit en had ook al 3-d bemanningen die je moest managen enzo.
Ja! Dat was best een goeie sim, en had een klassieker kunnen zijn. Maar ik vond dat de cockpit van de B17 te onhandig werd voorgesteld. Vreemd, want de cockpits van de jagers waren hun tijd ver vooruit en evenaarden die van IL2. Maar de crew management was enig. Stukken beter dan SH5.

loerelau
05-26-10, 01:50 PM
Heb sinds zondag red dead redemption. Heerlijk spel.

ReM
05-27-10, 04:17 AM
Momenteel zit ik in een gaming-dip; speel minder dan ooit! Als ik dan toch speel, dan kom ik meestal bij de volgende spellen uit:

- Bfbc2
- Company of heroes (Eastern front mod)
- Rome Total War
- Black Shark
- Steel Beasts Pro PE
- Madden NFL

Heb zeer weinig Silent Hunter gespeeld de afgelopen maanden; zit nog steeds te dubben of ik SHV moet gaan halen of niet. SH III is nog steeds de subsim voor mij, maar ik kan niet wennen aan die uitgerekte map in widescreen....

Kijk erg uit naar de komende Storm of War BoB. Met een beetje geluk wordt die voor Battle of Britain Day (15 sept) gereleased.

johan_d
05-28-10, 03:13 PM
FS2004 met alles drop en dran

the_belgian
05-29-10, 02:42 PM
"welke spellen nog meer" verander ik voor mezelf even in "welk spel alleen"...

silent hunter 5 kan me na even gespeeld te hebben al niet meer boeien,wat zeker wel het geval was met sh3 zelfs na meerdere jaren, en de "oude" silent hunters(3) vindt ik wat betreft graphics echt wel achterhaald ondertussen('t is al een oudje van vijf jaar geleden).
daarom ligt sh5 nu bij de rest op de plank te bestoffen terwijl ik enkel nog met ARMA II bezig ben.

http://i718.photobucket.com/albums/ww187/royalairsoftguards/info/modelbouw/arma02122.jpg

http://i718.photobucket.com/albums/ww187/royalairsoftguards/info/modelbouw/arma03.jpg

http://i718.photobucket.com/albums/ww187/royalairsoftguards/info/modelbouw/arma04.jpg

http://i718.photobucket.com/albums/ww187/royalairsoftguards/info/modelbouw/arma01.jpg

EAF274 Johan
05-31-10, 03:00 AM
ARMA2 ziet er gaaf uit, doorstaat het de vergelijking met Operation Flashpoint?

Ik wil mezelf nog eens aan een actiespel wagen, maar weet nog niet welke. Mafia 2 (http://www.mafia2game.com) lijkt me wel wat. Mijn probleem is dat ik van dat soort spellen letterlijk zeeziek word (ik kan zonder probleem urenlang flightsims of strategy games spelen, maar van 1st person shooters word ik na een half uur al groggy :oops:).

ReM
05-31-10, 04:14 AM
"welke spellen nog meer" verander ik voor mezelf even in "welk spel alleen"...

silent hunter 5 kan me na even gespeeld te hebben al niet meer boeien,wat zeker wel het geval was met sh3 zelfs na meerdere jaren, en de "oude" silent hunters(3) vindt ik wat betreft graphics echt wel achterhaald ondertussen('t is al een oudje van vijf jaar geleden).
daarom ligt sh5 nu bij de rest op de plank te bestoffen terwijl ik enkel nog met ARMA II bezig ben.

Als ik die foto's van jou zo zie, die van de forums bij simhq, of filmpjes op youtube, dan denk ik meteen: kopen en grijs spelen die hap. Heb laatst echter voor de 2e keer de demo gedownload en dan loopt alles zo houterig (nee dat ligt niet aan de specs van mijn pc) en schokkerig dat ik er meteen klaar mee ben; vraag me toch weer af of ik hem niet stiekem aan moet gaan schaffen in de hoop dat het gepatchte volledige spel een betere performance geeft.....

Arclight
05-31-10, 06:25 AM
Prestatie is altijd een probleem op de "hoofd" map, denk dat 'ie "Chernarus" heet. :hmmm:

BIS is een beetje overboord gegaan daar, maar andere mappen lopen een stuk beter.

Maar dan nog, ben er op 't moment ook niet actief mee bezig; precies vanwege de schokkerige ervaring.

Paajtor
05-31-10, 09:21 AM
Daarom zit ik op patch 1.06 te wachten.:D

ReM
06-01-10, 04:58 AM
Maar dan nog, ben er op 't moment ook niet actief mee bezig; precies vanwege de schokkerige ervaring.

Dat bevestigt precies waar ik bang voor was. Dan wacht ik wel op de nieuwe stand alone release Arma Arrowhead, die komt eind juni uit.