PDA

View Full Version : positief over sh5


java`s revenge
03-10-10, 09:49 AM
Ik zal de nodige kritiek krijgen,

Nadat ik de meeste beschikbare mods heb geïnstalleerd vind
ik het nu een genot om mijn aanwezigheid voor de britse kust
te laten blijken. Ik speel met manual targeting en heb na de 2e missie
een nieuwe uboat gekregen.

Nu nog een olc of magui en ik ben echt tevreden.

Ja oke, oke er moet nog wel het een en ander gemod en gepatched
worden.

Ik praat niet over DRM. Ik vind het een slechte keuze van ubisoft.
Ze hadden beter het spel via steam kunnen laten gaan. Gisteren kon
ik niet spelen doordat de drm server plat lag.

the_belgian
03-10-10, 10:08 AM
van mij krijg je die negatieve kritiek al niet.DRM is een tijdelijk probleem,of ze lossen het op door de servertoegang te verbeteren of door DRM er uit te patchen.DRM beschouw ik dus als een tijdelijk euvel en dat terzijde gelaten hebben we in grote lijnen die sim met de ellementen waar we al jaren achter vragen.dat er door ubisoft met een schuin oog naar de casual speler wordt gelonkt door bepaalde dingen voor de hardliners een beetje te soft te maken deert me niet zo erg.mij gaat het om de jacht en de kill en tussendoor in een virtuele sub zitten is iets wat ik ten tijde van SH2 alleen maar durfde dromen!

Arclight
03-10-10, 10:12 AM
OSP is niks, rest is goed, wordt alleen maar beter. :yep:

Speel nog steeds zonder mods, ben nog niks tegen gekomen wat me er van weerhoudt te spelen; vindt m'n doelen en raak m'n doelen.

Als je zonder al te veel moeite 50k ton per patrouile binnenhaald, werkt 't naar mijn idee prima. :D

Zijn iderdaad plenty kleinere probleempjes, maar ik laat me echt niet weerhouden door een destroyer die niet precies reageert zoals ik verwacht had. Of een heel convooi dat tot stilstand komt omdat ik de leider z'n motoren heb vernacheld. :haha:

Mud
03-10-10, 10:59 AM
Er zijn inderdaad de nodige problemen maar dat maakt SHV zeker niet onspeelbaar. (los van OSP natuurlijk)
Hoe meer ik speel hoe leuker ik het vind worden met een paar mods.
Valt me wel op ondanks de bugs dat het spel vrij stabiel, tot nu toe nog geen enkele CTD gehad.

Zit nog steeds in m´n eerste patrol en pas 4 schepen gevonden :wah:

java`s revenge
03-10-10, 11:09 AM
Ik heb net een missie gedaan. Vindt het zoal fijn dat je de tijdversnelling
heel hoog kan zetten en dan ook nog op een tourstand.

Ik heb tussen groenland en engeland langs de rode lijn gepratrouilleerd
maar ik kwam geen doel tegen. Ben toen maar een haven ingevaren
en een troopship naar de kelder geholpen. Helaas telde die niet mee.

Eenmaal moet je terug omdat je brandstofniveau te laag is geworden en
dan er achterkomen dat je ook bij helgoland kan refitten. Best wel tof.


Ik ging de ladder op naar de brug toe en het was toch echt WOW
wat mooi.....

De torpedo wordt niet goed op de map weergegeven. Na een manual
schot denk oef een misser omdat de torpedo niet echt lekker loopt en
dan is het uiteindelijk toch een treffer.

DarkFish
03-10-10, 12:46 PM
Valt me wel op ondanks de bugs dat het spel vrij stabiel, tot nu toe nog geen enkele CTD gehad.mwa, ik wel eentje toen ik bij de noordzeekant van het kiel kanaal omschakelde naar external cam.
Maar toch zeker niet instabiel.

Michal788
03-10-10, 01:05 PM
De echte die hard gebruikt geen time compressie en external cam.(ik dus)
En eigenlijk "no map update" moet ook aanstaan, maar dan word het wel heel lastig om schepen op te zoeken.

Maar voor de rest is het best wel een leuk spel en met al die mods word het ook nog een goeie simulatie game.
Alleen er zitten nog wel bugs in (hydrophone bug bijv.) die erg irritant zijn. Arcade game of niet een bug hoort er niet in, zeker als het je dingen belemmerd.:stare:

de vliegende hollander
03-10-10, 01:34 PM
enigste waar ik me aan erger als ie weer niet wil opstarten
en als je een save game wil laden dat het dan een tijdje duurt voordat je kan spelen
verder ben ik wel tevreden alleen jammer dat er weinig types uboaten er zijn

Arclight
03-10-10, 02:47 PM
De echte die hard gebruikt geen time compressie en external cam.(ik dus)
En eigenlijk "no map update" moet ook aanstaan, maar dan word het wel heel lastig om schepen op te zoeken.

Maar voor de rest is het best wel een leuk spel en met al die mods word het ook nog een goeie simulatie game.
Alleen er zitten nog wel bugs in (hydrophone bug bijv.) die erg irritant zijn. Arcade game of niet een bug hoort er niet in, zeker als het je dingen belemmerd.:stare:
Meh, 'no map update' maakt 't minder realistisch; normaal plot je crew alles op een map gebaseerd op je observeringen. Hangt er van af hoe je er naar kijkt.

Hydrophone bug? :06:

Michal788
03-10-10, 03:23 PM
Meh, 'no map update' maakt 't minder realistisch; normaal plot je crew alles op een map gebaseerd op je observeringen. Hangt er van af hoe je er naar kijkt.

Dat dacht ik ook je ziet een boot maar nog word hij niet getekend op de map.:doh:
En "no map update" zorgt er ook voor dat de je boten die je hebt ontdekt met de hydrofoon niet op de map getekend worden.
In combinatie met de bug hieronder heb je dus niks aan je hydrofoon.

Hydrophone bug? :06:


Dat dacht ik ook je ziet een boot maar nog word hij niet getekend op de map.:doh:
En "no map update" zorgt er ook voor dat de je boten die je hebt ontdekt met de hydrofoon niet op de map getekend worden.
In combinatie met de bug hieronder heb je dus niks aan je hydrofoon.

De hydrofoon bug houdt in dat je als je luistert naar een schip dat je dan niks ziet op die notepad.

Conclusie ik heb dus de "no map update" optie weer UITSTAAN.

Arclight
03-10-10, 08:51 PM
Ah, dat... Tog niet zo'n probleem? Laat 't luisterwerk over aan m'n 'sound guy'; met alle passieve skills maxed hoort hij dingen die je zelf glad niet kan horen.

Voor 't eerst dat een AI beter presteert als de speler. :lol:

Michal788
03-11-10, 08:01 AM
Aan die sound guy heb je echt niks.

Arclight
03-11-10, 08:07 PM
Als jij 't zegt... :-?

Voor mij werkt ie prima.

the_belgian
03-12-10, 02:07 AM
Aan die sound guy heb je echt niks.

die legt toch lekkere plaatjes op(die ik hem in C:\Ubisoft\Silent Hunter 5\data\Sound\Gramophone toegeschoven heb):yeah:
verder zal'ie wel de bijkomende opdrachten ontvangen en de data doorgeven.
(volgens mij is hij de DRM-man,wees er dus maar vriendelijk tegen!:har:)

Kaleu Jonas
03-15-10, 02:30 PM
En het is ook lekker knus om i zo'n duikboot even het luikje dicht te doen als het gaat stormen :up:

hcs53
03-15-10, 04:00 PM
Ik heb anderhalve missie gespeeld met een gedownload SH5 maar div. opties werkten eerst wel en daarna niet dus heb ik het spel gekocht en krijg het morgen opgestuurd.:D
Om gelijk goed te beginnen,welke mods/patches kan ik het best gebruiken om 100% realistische te spelen?

java`s revenge
03-17-10, 10:58 AM
Tsja, daar vraag je wat.

Ik raad je aan om zelf naar de mods te kijken en zelf
kiezen wat je hebben wilt. Je hebt natuurlijk wel die
mod enabler nodig, als een mod je niet bevalt kan je nog
altijd deïnstalleren.

Ik wil graag een olc/magui mod, die zal er wel voorlopig
niet inzitten.

de vliegende hollander
03-17-10, 11:57 AM
dat is iets wat je voor jezelf moet beslissen
als het aan mij lag mogen ze wel een surface ship mod maken

lekker knallen met een slagschip

grt henk

Arclight
03-17-10, 12:32 PM
Moet ff gezegd worden: zou de helft van die post weghalen, met betrekking tot downloaden. Als de moderators Nederlands spraken zat je nu al in de brig. ;)

Weet wel een paar mods die je kan proberen. :D Zou m'n BARF is een poging geven. Is technisch nog een beta, maar heb vandaag of morgen een meer officiele versie. :yep:

de vliegende hollander
03-17-10, 12:43 PM
het scheelt voor sommige hier dat de mods geen nederlands kennen

zou in sh5 weleens uitproberen met de bismarck of de scharnhorst



de bismarck in opmonsun in 1939 :yeah:

grt henk

java`s revenge
03-17-10, 01:18 PM
Ik ben echt geen voorstander van illegale versies en dan druk ik
het zachtjes uit....:timeout:

Ubicom heeft natuurlijk niet voor niets dat DRM systeem ingebouwd en
de mensen die de legale versie hebben zijn nu de dupe.

Ik heb hier 5 sims op mijn pc en ze zijn allemaal legaal. Heb wel
een no cd crack voor sh3 gebruikt om de dvd niet meer te gebruiken.

Shiv had je gelukkig de dvd niet meer nodig na het installeren.

Ben wel een voorstander dat er een demo moet zijn eer men
een spel koopt.

Dit is mijn mening :smug:

loerelau
03-17-10, 02:24 PM
Ik ga nu waarschijnlijk van de site geschopt worden, maar ik irriteer me enorm aan de actie's van de ontwikkelaars/verkopers van dit spel.

Dat gedoe dat je het alleen met een internet verbinding kan spelen, ik denk persoonlijk dat dit (volgens de nederlandse wet) niet eens zou kan. Kan de dvd ook niet uitlezen in mn dvd writer (dat de enige speler was in mn pc), moest een player van iemand anders lenen om het te kunnen installeren.

Speel dus nu wel met de cr*ck omdat het me gewoon kapot irriteert.

Maar ik vind het spel wel erg leuk tot nu toe.

DarkFish
03-17-10, 02:34 PM
Ik ga nu waarschijnlijk van de site geschopt worden, [...]
Speel dus nu wel met de crack [...]ehm waarom zeg je dat soort dingen als het blijkt dat je weet dat het niet mag:timeout:

Persoonlijk ben ik niet extreem anti-piracy, en ik zal ook nooit beweren dat ik zo'n schone lei heb op dat gebied betreft, maar dit forum heeft bepaalde regels en daar heb je je maar aan te houden.
Eén van die regels is dat je niet over cracks mag praten en niet mag bekennen dat je ze gebruikt dus als ik jou was zou ik maar heel snel je post editen voordat een moderator hem leest.

Nouja, aan de andere kant lijkt het erop uit de rest van je post dat je SH5 wel legaal gekocht hebt aangezien je over een DVD praat.. maakt het iets minder erg:up:

loerelau
03-17-10, 02:49 PM
Heb het spel gekocht. Kan dat als het moet wel bewijzen, daar gaat het niet om.

Blijkt alleen maar dat mensen die het spel daadwerkelijk kopen meer problemen hebben dan mensen die dat niet doen. Denk sowieso niet echt na over geld, dus daar gaat het me niet om.

DarkFish
03-17-10, 02:56 PM
neenee das t probleem niet, ik geloof best dat je hem legaal hebt hoor:up:
en ookal zou je het spel illegaal hebben, niemand hier zal t iets boeien zolang je t maar niet in t openbaar verkondigd.
T is alleen maar dat discussies over dit soort dingen verboden zijn hier. 90% van alle posts waarin het c***k-woord (om t maar op zn amerikaans te zeggen:O:) in voorkomt gaan strikt genomen puur alleen al hierom over de lijn. Niet dat elk van deze posters in de brig gestopt wordt ofzo, maar als je het puur op safe wil spelen kan je maar beter zwijgen over dit onderwerp..

Denk sowieso niet echt na over geld, dus daar gaat het me niet om.ken dat ergens van:rotfl2:

loerelau
03-17-10, 03:42 PM
We kunnen het idd beter over de positieve onderdelen van het spel hebben. Ben nog steeds blij dat ik het geld heb uitgegeven.
Tijdens het spelen kan je effe naar de wc, zak chips opentrekken, je kan een biertje halen, peukie opsteken etc.

Heb nog maar weinig last van echte bugs gehad, wel dingen waarvan ik denk dat ze gefixt kunnen worden. Maar begin net te leren hoe die mods werken.

DarkFish
03-17-10, 03:57 PM
Tijdens het spelen kan je effe naar de wc, zak chips opentrekken, je kan een biertje halen, peukie opsteken etc.:haha:
Daar hadden ze veel eerder in de serie al de pauze knop voor uitgevonden:up:
Maar idd, als er een voordeel aan de lange loading times zit is het dit wel:yeah:

Heb nog maar weinig last van echte bugs gehad, wel dingen waarvan ik denk dat ze gefixt kunnen worden. Maar begin net te leren hoe die mods werken.echte bugs nog niet echt nee, behalve als je de savegames meerekent. Die zijn namelijk zo bugged als de pest. Moest vlak voor een surfaced aanval 's nachts mijn spel afsluiten. Paar uur later start ik mn spel weer op, load men savegame en is t opeens midden op de dag terwijl ik daar aan de oppervlakte midden in een konvooi vaar:damn:
Had nog geluk dat ze niet zwaar bewapend waren..

de vliegende hollander
03-17-10, 04:08 PM
had daarnet wat opeens ging mijn pc heel traag tot aan niet vooruit te branden
start de pc voor de zekerheid een opnieuw op en wil de savegame opstarten en sloeg de pc vast
wat zou er aan de hand wezen heb ie nog nooit gedaan zo

mijn pc = intel q9300 4 gig geheugen 500 gig hd 1,5 gig geforce 9600 gso en 24 inch iyama E2407hds breedbeeld scherm

Grt henk

DarkFish
03-17-10, 04:16 PM
en er zijn verder geen rare progjes actief die 90% van je CPU gebruiken ofzo? ik zou het ff nakijken (vista: rechtermuisknop op taakbalk en klik op Task Manager, dan op het tabblad Processes.)

de vliegende hollander
03-17-10, 04:19 PM
nee helemaal niet
zit trouwens met xp nu en normaal met win 7 64 ultimate

morgen anders maar weer win 7 erop zetten

the_belgian
03-17-10, 04:32 PM
Ik heb anderhalve missie gespeeld met een gedownload SH5 maar div. opties werkten eerst wel en daarna niet dus heb ik het spel gekocht en krijg het morgen opgestuurd.:D
Om gelijk goed te beginnen,welke mods/patches kan ik het best gebruiken om 100% realistische te spelen?

d'r staan d'r nog geen voor SH5 specifiek bij maar eens ze komen vind je ze o.a. op http://www.subsim.com/subsim_files/patches2005.html

hier staan er al wel;

http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?p=1286049#post1286049

loerelau
03-17-10, 04:42 PM
@ Darkfish
Het enige dat ik tot nu toe niet snap is de difficult settings die niet gesaved worden.
Diesel fuel is altijd weer 100%

hcs53
03-17-10, 04:57 PM
Bedankt,allemaal,
Ik neem aan dat je mod's/patches pas kan gebruiken aan het begin van de tweede missie van een campagne omdat je dan "in port" bent.
Hoe krijg je die $%$#@% deckgun uitgeschakeld,eerst lukte het met F5 maar nu niet meer.:06:
(eerste missie v1.0.5)

Arclight
03-17-10, 05:13 PM
@ Darkfish
Het enige dat ik tot nu toe niet snap is de difficult settings die niet gesaved worden.
Diesel fuel is altijd weer 100%
Opties in 't hoofdmenu zijn alleen voor single missions en denk multiplay. Moet zodra je tijdens campagne game in die bunker bent ff op Esc drukken en dan kun je het daar instellen. ;)
Bedankt,allemaal,
Ik neem aan dat je mod's/patches pas kan gebruiken aan het begin van de tweede missie van een campagne omdat je dan "in port" bent.
Hoe krijg je die $%$#@% deckgun uitgeschakeld,eerst lukte het met F5 maar nu niet meer.:06:
(eerste missie v1.0.5)
Beetje buggy met dat moraal gebeuren. Voor DG bemannen heb je 1 punt nodig, maar als dat je laatste punt is krijg je ze er niet meer af.

Of zo iets. :doh:

fasteel
03-26-10, 06:55 AM
Wellicht een stomme vraag maar weet iemand hoe je sh5 start op een andere computer. Ik moet een dag weg en heb dan wel de beschikking over een computer.
Met dat DRM gebeuren zou je toch vanaf ander computers op andere locatie's moeten kunnen opstarten. :hmmm:

BvD : Willem

http://i124.photobucket.com/albums/p18/fast-eel/PAULBRUINVIS.jpg
aankomst zoon in Den Helder, de Bruinvis

java`s revenge
03-26-10, 07:07 AM
Ik denk het wel, zolang je met dezelfde inloggegevens opstart.
Goede vraag eigenlijk.:hmmm:

the_belgian
03-26-10, 08:36 AM
dat kan idd. zolang ook daar SH5 geinstaleerd is(of wordt).
waneer de andere gebruiker zelf sh5 speelt op die computer moet hij wel eerst afloggen zodat jij met jou id kan inloggen.

Glock17
03-26-10, 04:27 PM
Krijg zelf een beetje half half gevoel van sh5.

De graphics van de enviroments zien er geweldig uit, net als de schepen trouwens. De interface is goed te doen, zeker na een paar mods.

Vind alleen die gekke objectives zoals "zink zoveel capitols ships" 3 keer niks. Hoop dat later nog een goede campaigne mod komt om dit eruit te werken.

Btw voor mensen die niet kunnen wachten op bv een GWX of een RUB. Die duitse RDA supermod is goed te pruimen :D