PDA

View Full Version : master server plat


de vliegende hollander
03-08-10, 10:44 AM
wie heb er ook problemen met de server van ubisoft ?

maar het is wel van de zotte dat je dan de spel helemaal niet kan spelen .

betaal je dat betreft een fortuin aan dat spel en je kan het niet spelen

of zie ik dat verkeerd ?

grt henk

Matador.es
03-08-10, 10:51 AM
Ja dat heb ik al twee x gehad. Had nooit bezwaar tegen DRM, voor wat hoort wat dacht ik. Maar hoe ze het hebben aangepakt is toch niet ideaal.

de vliegende hollander
03-08-10, 10:59 AM
op zich heb ik er ook geen problemen mee
maar wel als hun een probleem hebben en ik niet meer kan spelen :hmmm:

milanm1989
03-08-10, 01:28 PM
Ik kan al de hele dag niet spelen omdat er zogenaamd geen internetverbinding is.

Nu lijkt het eindelijk opgelost maar is om de een of de andere reden mijn password of username niet meer correct. Dit terwijl ik deze gewoon heb laten staan met het vinkje:06: Als ik dan vervolgens naar de website van Ubisoft ga om mijn password te resetten dan krijg ik een melding van een server error op de site. Gebruiken ze daar 30 jaar oude rotzooi ofzo?

Ik had eigenlijk hetzelfde: DRM, geen probleem en ze zullen vast wel weten wat ze doen dus we zullen er weinig last van hebben. Nou niet dus! Ik vind het absoluut belachelijk dat wij 50 euro voor een spel betalen, vervolgens continu in verbinding met internet moeten staan om ons eigendom te kunnen benaderen en dan vervolgens genaaid worden omdat zij de zaken daar niet op orde hebben.

Als dit nog even zo doorgaat dan ga ik uitzoeken wat mijn rechten zijn wat betreft een civiele procedure want ik vind dit gewoon niet kunnen. SH5 is een van de weinige spellen die ik legaal heb en laat het nou het enige spel zijn wat het niet doet. Daar kun je al aan zien dat alleen de eerlijke koper de dupe wordt van dit soort praktijken. Goed gedaan UBisoft!

Mud
03-08-10, 01:33 PM
Begin het idee te krijgen dat mīn account is gehacked :down:

milanm1989
03-08-10, 01:38 PM
Ik heb eerder het idee dat ubisoft is gehacked.
1. omdat de server de hele dag heeft platgelegen.
2. omdat, nu de server weer online blijkt te zijn mijn password en username niet meer kloppen.
3. omdat wanneer ik mijn wachtwoord probeer te retrieven ik een server foutmelding op de website van ubisoft krijg.

DarkFish
03-08-10, 04:00 PM
volgens een redelijk betrouwbare bron in mijn vriendenkring (hij is wel actief in dat wereldje) komt dat waarschijnlijk door een continue stroom van DOS attacks door pirates. hij had het er zelfs over dat er misschien zelfs wat code in de crack zit waardoor een gecrackt spel automatisch de UBI servers gaat DOS attacken

zou verklaren waardoor de UBI servers zo slecht werken de laatste tijd..


wel kut dat UBI met zo'n slechte servers de legale spelers service denied:nope:

(^ is nieuwe definitie van DOS attack lol:O:)

Arclight
03-08-10, 11:32 PM
Valt nog mee dat ze hebben gewacht tot releas van AC2, had eigenlijk verwacht dat ik SH5 uberhaupt niet zou kunnen spelen. :lol:

'T is klote, maar misschien is 't goed dat Ubi even met hun neus op de feiten wordt gedrukt. :hmmm:

* En 't werkt weer. Vraag me af hoe lang die aanvallen aan blijven houden.

The Enigma
03-09-10, 12:37 AM
Ik ben niet echt verrast. Het was voorspeld dat UBI problemen ging krijgen.
Andere uitgevers hebben met gelijksoortige problemen te kampen gehad en zijn van deze vorm van DRM dan ook afgestapt.
Laat de servers maar plat gaan, zoveel mogelijk. Des te sneller zijn we van deze waardeloze protectie af.

Het is wel erg zwak van UBI om anderen de schuld te geven van deze problemen.

the_belgian
03-09-10, 04:31 AM
gezien de huidige weerstand uit de gemeenschap en de aanhoudende problemen kan ik enkel hopen dat ubisoft er snel werk van maakt om de game off-line te gebruiken.
ze hebben zelf reeds aangegeven dat deze mogelijkheid bestaat indien ze de game niet langer via hun server zouden willen ondersteunen.
da's de enige manier om het product leefbaar te maken en de klanten niet te verliezen.
spijtig maar waar...

Michal788
03-09-10, 05:09 AM
Ik hoorde hun nog zeggen. Nee onze server gaat niet plat en je kan altijd inloggen.

java`s revenge
03-09-10, 05:22 AM
Ik kan me toch een berichtje herinneren dat ubi het drm systeem niet
zou gebruiken voor sh5 :hmmm:
Of ben ik nou gek?

En ik vraag me nog steeds af waarom ze het spel niet via steam
hebben laten lopen. Ik speel al jaren Red Orchestra / Darkest hour
en heb af en toe gehad dat ik online niet kon spelen omdat er
een server onderhoud was. Verder vind ik steam perfect :up:

Arclight
03-09-10, 05:39 AM
Nee, zover ik weet geld het voor al hun titels, inclusief SH5.

Schijn wel te herinneren dat op een bepaald punt het systeem er uit wordt gepatcht, zeg 1 jaar na release met de laatste patch of zo, maar daar kan ik me ook gruwelijk in vergissen. :doh:

'T is niet dat ik er nog enige bevestiging voor kan vinden. :lol:

Mud
03-09-10, 07:22 AM
SH 3 en 4 lagen vrij snel in de budget bak en hoop als dat met SH5 gebeurd dat ze OSP er gelijk uit halen.

java`s revenge
03-09-10, 12:07 PM
Wilde net gaan spelen en dat is dus onmogelijk doordat er geen
verbinding is :damn:

guillaume35
03-09-10, 02:26 PM
ja ik heb het zelfde vanmiddag waren er nog geen problemen misschien teveel die inloggen bij de server van ubisoft :damn::damn:

Arclight
03-09-10, 02:39 PM
SH5 en AC2 werken allebei prima voor mij. :hmmm:

the_belgian
03-11-10, 10:50 AM
eens getest;vandaag 6x ingelogd en ongeveer telkens een uur "laten draaien",geen problemen gehad.daarna nog eens 5 keer achter elkaar ingelogd en telkens ok.

Vlisswat
03-14-10, 02:41 PM
nou, het is vandaag anders weer raak!
wat een bende, en waarom in godsnaam?
omdat zij zonodig die controle willen hebben?
zit ik dan met mn goede gedrag en 50 euro lichter, en een halve missie gespeeld hehehe

grts wietse

Matador.es
03-16-10, 11:01 AM
14-03 de laatste post... ik kan niet updaten noch opstarten, server plat...:down:

Arclight
03-16-10, 11:07 AM
Yep, wordt vervelend. :yawn:

Arclight
03-16-10, 11:32 AM
En 't werkt weer. :doh: