PDA

View Full Version : Torpedo


XtremeRookie
11-08-10, 02:53 PM
Zoals mijn nick reeds aangeeft ben ik de rookie der rookies.

Al mijn torpedo's gaan er vlotjes naast zelfs vanop een afstand van 600 meter. :-s

Wie kan mij basistips geven om toch nog enig spelplezier te hebben en te leren genieten van SH5.

Alvast bedankt. :rock:

DarkFish
11-08-10, 08:15 PM
hmm der gaat obviously iets behoorlijk mis:)
Geef je wel de goede gegevens door aan je officier?
Gaan de torpedo's er voor of achterlangs?
Zeg anders ff hoe je een aanval uitvoert, dan kunnen we kijken waar het precies fout gaat:salute:


Trouwens, zoals gebruikelijk hier op subsim zal ik je ff verwelkomen. Dus bij deze dan:
Welkom aan boord:sunny:

XtremeRookie
11-09-10, 03:01 AM
Aan mijn officier geef ik voorlopig nog geen data door. Ik doe een target lock en probeer dan mijn torpedo's erin te rammen. :DL

Gisterenavond heb ik nu wel ontdekt dat er bij een target lock gele torpedolijnen verschijnen in de minimap linksonder. De ontdekking van mijn leven en nu toch paar tankers doen zinken. :woot:

Heb het hierdoor nu dus al beetje beter door maar 't blijft nog beetje op 't gevoel timen bij het afvuren.
Graag toch wat uitleg rond die torpedolijnen:
- Zo staan er de cijfers 1 tot 3 bij in een wit cirkeltje, wat betekenen die?
- Is er een aanduidig of manier om te weten wanneer je exact je torpedo's mag afvuren?
- Bestaat er een degelijke nederlandstalige handleiding ergens op het net?

Bedankt voor de verwelkoming. :-)

DarkFish
11-09-10, 10:41 AM
Aan mijn officier geef ik voorlopig nog geen data door. Ik doe een target lock en probeer dan mijn torpedo's erin te rammen. :DLDat is waar je probleem zit:) In feite doe je nu niet veel meer dan je torpedos een random kant op vuren en hopen dat ze wat raken. Niet echt de meest effectieve manier;)

Gisterenavond heb ik nu wel ontdekt dat er bij een target lock gele torpedolijnen verschijnen in de minimap linksonder. De ontdekking van mijn leven en nu toch paar tankers doen zinken. :woot:

Heb het hierdoor nu dus al beetje beter door maar 't blijft nog beetje op 't gevoel timen bij het afvuren.
Graag toch wat uitleg rond die torpedolijnen:
- Zo staan er de cijfers 1 tot 3 bij in een wit cirkeltje, wat betekenen die?
- Is er een aanduidig of manier om te weten wanneer je exact je torpedo's mag afvuren?
- Bestaat er een degelijke nederlandstalige handleiding ergens op het net?

Bedankt voor de verwelkoming. :-)De gele lijnen weet ik zelf niets van, ze veel minder nauwkeurig dan de realistische manier, en bovendien niet historisch.
De historische en nauwkeurige manier om het te doen is alle benodigde data aan je officier door te geven (via die foto van hem in het periscoop scherm). Eerst moet je het schip identificeren, vervolgens afstand berekenen, vervolgens uit een aantal afstandsmetingen je officier de snelheid laten schatten, en de Angle On Bow invoeren (AOB is de hoek van waaruit het vijandelijke schip jou zou zien). Ik heb nu op het moment niet veel tijd, ik zal vanavond nog wel ff posten hoe je al deze dingen moet doen.

Ik ken geen nederlandstalige handleidingen... Wij subsim leden zijn echter veel beter dan een handleiding!:smug:
Als je nog vragen hebt, stel ze dan vooral en iemand zal ze zeker weten beantwoorden.

DarkFish
11-09-10, 02:52 PM
Owkee, nu de wat uitgebreidere beschrijving..
Ik heb ergens hier een screenshot van het periscoop scherm opgedoken:
http://img715.imageshack.us/img715/8235/sh50015.jpg
De dialog box in het midden van het scherm kan je oproepen door op de foto van de officier te klikken.
Identificeer nu eerst het schip door op het eerste onderstreepte woord (in dit geval "Liberty Cargo") te klikken en vervolgens door alle schepen heen te klikken totdat je de goede hebt en dan op het vinkje te klikken. Bearing zou automatisch rechtstreeks vanuit je periscoop gekopieerd moeten worden, hier hoef je dus niks aan te veranderen.
Vervolgens moet je de afstand berekenen. Klik hiervoor op "range". Het beeld "verdubbelt" zich nu. Beweeg je muis net zover naar boven of naar beneden totdat de waterlijn van het ene beeld van het schip de schoorsteen raakt van het andere. Als je het schip goed geidentificeerd had heb je nu een kloppende afstand. Wacht nu een tijdje (minstens een halve minuut is aan te raden) en doe je afstandsmeting opnieuw. Klik nu om de snelheid te berekenen op "speed" en dan nog ergens op om hem automatisch te laten berekenen vanuit je verzamelde data. Nu moet je alleen nog de AOB berekenen/schatten. Klik op "angle on bow" en draai de wijzer net zolang totdat die ongeveer de kant opwijst van waaruit het vijandelijke schip jou zou zien.
Nu hoef je alleen nog maar op de vuurknop te drukken en je torpedos zouden de goede kant op moeten gaan:O:

Als ze nog steeds missen of als je iets niet begrijpt, zeg het vooral, wij zijn er om je te helpen!:DL:O:

XtremeRookie
11-09-10, 04:46 PM
Bedankt voor jou uitleg ! :yeah:
Ik ga hiermee eens aan de slag gaan de komende dagen.

XtremeRookie
11-09-10, 05:41 PM
Torpedo impact :woot:

Torpedo impact :woot:

....

Thanks sir ! :salute:

DarkFish
11-10-10, 07:33 AM
Fijn dat het nu wel lukt:)

Als je nog ergens hulp bij kan gebruiken moet je het maar posten:salute: