PDA

View Full Version : doen of niet??


maverick1976
08-11-10, 01:42 AM
Strijders,

Ik heb maanden plezier gehad van SH3 in combinatie met GWX.
Een aantal weken geleden voor de releasedatum van SH5 heb ik SH3 compleet verwijderd omdat ik van plan ben om SH5 aan te schaffen.

Alleen ben ik nogal geschrokken van de vele negatieve reacties. De meesten zijn behoorlijk negatief. SH5 zou een totale flop zijn.

Om SH5 te kunnen spelen moet ik eerst een nieuwe videokaart kopen en het spel aanschaffen.

Vraag 1 :
Mijn vraag aan degene die SH5 spelen: Zijn het de kosten die ik moet maken waard of raden jullie mij aan om toch weer SH3 met GWX te installeren.

vraag 2:

Voldoet mijn computer om SH5 te spelen (uitz. videokaart)
Mijn systeem:

Intel core 2 quad cpu Q6600. 2.40 ghz
RAM 3 GB
32 bits besturing
Windows vista


Alvast bedankt voor de reacties!

doctrine
08-11-10, 10:11 AM
Hey Maverick,

allereerst over de negatieve reacties. Daar was ik er aan het begin één van :) Maar in de tussentijd zijn er zoveel goeie mods uitgekomen die het spel zoveel beter maken, dat het gewoon enorm lekker spelen is, naar mijn mening uiteraard. Als ik nu nog mensen zie klagen over bugs etc heb ik zoiets van 'check de download sectie en alles komt goed :yeah:' De modders (klinkt gek in NL :P) leveren gestaag buitengewoon goed werk af en dagelijks komen er updated / nieuwe mods bij.

Dus op de vraag 'SHV of SHIII + GWX', vergeet SHIII en move on :rock:!
Heel echt technisch ben ik niet, dus ik vergelijk jouw systeem voor het gemak maar ff met de mijne.
Ik heb een dual core 3.2, 4 gig intern, een ati radeon 5850 HD en SHV draait als een malle. 1920x1080, alles op high met een FPS tussen de 60 en 70.

Ik denk daarom dat jouw systeem het prima aankan, maar dat, ook afhankelijk van je resolutie, je wel voor een degelijke graka moet gaan. In de zin van beter ietsjes meer betalen en alles vlekkeloos kunnen draaien (ook toekomst-gericht), dan op je graka besparen en alsnog naar een stop-motion film zit te kijken :damn:

Ik hoop dat je iets kunt met m'n antwoord :salute:

maverick1976
08-11-10, 05:45 PM
Dank voor je snelle reactie Doctrine, het geeft mij idd meer hoop. Thanks to all Modders:up:

Is grafisch gezien SH5 ook sterk vooruit gegaan vergeleken met SH3?
(SH4 was al weer verder maar SH4 heb ik nooit gespeeld omdat het spel geen sfeer heeft)

Nog andere mensen die de mening van Doctrine delen?

doctrine
08-13-10, 08:45 AM
Zo dat kun je wel zeggen ja, ik vind het grafisch echt verbluffend!
Sommige environmental mods maken het nog mooier. Check anders de screenshots-thread eens: http://subsim.com/radioroom/showthread.php?t=162521

guillaume35
08-13-10, 09:59 AM
hoi ik heb zelf ook de q6600 met 4 gig geheugen en een gtx285 en silent hunter 5 speelt als `n trein -))))).
En inderdaad met all mods blijft deze boven 3 en 4 uitsteken zeker grafisch.

maverick1976
08-13-10, 11:54 AM
Ik heb totaal geen verstand van computers maar heb jij 2 videokaarten, guillaume? Zou het betekenen dat mijn videokaart het toch zou trekken?

ik heb een aantal screenshots bekeken en ik ben overtuigd, bedankt jongens..binnenkort het spel maar bestellen.

Laatste vragen:
Bij SH3 kreeg je alleen de opdracht naar een bepaalde grid toe te varen en te patrouilleren. Nu las ik ergens dat je nu bij SH5 andere opdrachten krijgt en die MOET volbrengen alvorens verder te komen in de career mode. Klopt dit?
En is er ook de duitse versie aanwezig, dwz alles, zowel spraak als tekt in de duitse taal?? Of is er een mod van?

momo55
08-13-10, 01:04 PM
Hiermee kan je misschien al een antwoord vinden op één van je vragen , beste maverick1976 : http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Heb het zelf nog nooit gebruikt en weet dus niet of het accuraat is .


goede vaart ;)

guillaume35
08-13-10, 03:50 PM
nee gewoon 1 grafische kaart met 1 gig aan geheugen.
maar inderdaad soms is het spel best zwaar (grafisch) zeker met meerdere schepen :salute:

maverick1976
08-13-10, 06:27 PM
Bedankt momo, ik heb dus idd een nieuwe videokaart nodig, voor de rest zit ik goed:up:

DarkFish
08-14-10, 04:30 PM
Bedankt momo, ik heb dus idd een nieuwe videokaart nodig, voor de rest zit ik goed:up:Wat voor videokaart heb je?
Zelf heb ik een 512 MB nvidia quadro 770m kaart (laptop versie dus), en SH5 speelt zonder lag (op lage gfx settings weliswaar maar toch)
Verder is je systeem goed genoeg.

En omdat iedereen het tot nu toe vergeten is;):
Welkom aan boord!:sunny:

maverick1976
08-15-10, 04:13 AM
Bedankt Darkfish,

videokaart: Geforce 8600GS. Ik betwijfel het, misschien wel het proberen waard.

Kan 1 van jullie mijn vragen van een paar dagen geleden alsnog beantwoorden aub?:

Laatste vragen:
Bij SH3 kreeg je alleen de opdracht naar een bepaalde grid toe te varen en te patrouilleren. Nu las ik ergens dat je nu bij SH5 andere opdrachten krijgt en die MOET volbrengen alvorens verder te komen in de career mode. Klopt dit?
En is er ook de duitse versie aanwezig, dwz alles, zowel spraak als tekt in de duitse taal?? Of is er een mod van?

Alvast bedankt mannen, ik ben blij dat dit forum bestaat, ik zal het straks hard nodig hebben!

java`s revenge
08-15-10, 08:42 AM
Hallo Maverick,

Met sh3+gwx hoefde je niet meer naar een bepaalde grid te varen.
Je kan/kon je eigen keuze maken. Dit mis ik in sh5. In sh5 is dat nog
te gebonden.

DarkFish
08-15-10, 09:54 AM
videokaart: Geforce 8600GS. Ik betwijfel het, misschien wel het proberen waard.De 8600 is een goede serie, in mijn desktop zit een 8600GTS en qua prestaties vind ik 'm iets beter dan de Quadro 770M van mijn laptop. Hij heeft alleen wel minder geheugen, dat zou een probleem kunnen zijn.
Ik kan jammer genoeg niet testen of SH5 op de 8600GTS werkt aangezien ik op m'n desktop geen internet heb...

Bij SH3 kreeg je alleen de opdracht naar een bepaalde grid toe te varen en te patrouilleren. Nu las ik ergens dat je nu bij SH5 andere opdrachten krijgt en die MOET volbrengen alvorens verder te komen in de career mode. Klopt dit?In SH5 krijg je 2 verschillende types opdrachten, een soort strategisch hoofddoel waar je meerdere missies over mag doen ("breng de geallieerde konvooien in de Western Approaches zware verliezen toe") en het SH3-type objective ("patrouilleer grid AB12 en zink vijandelijke schepen").
Je "hoeft" ze niet per se te volbrengen om verder te komen in je career, maar wat ik begrepen heb kan het al of niet volbrengen wel uitmaken voor het verdere verloop van je carriere. Het is echter niet zo dat als je een objective niet volbrengt, je niet meer verder kunt.

En is er ook de duitse versie aanwezig, dwz alles, zowel spraak als tekt in de duitse taal?Jawohl Herr Kaleun!
Alles is standaard beschikbaar in Duits.:DL

looney
08-15-10, 09:57 AM
SH4 met Op Monsun is ook erg goed hoor. en kun je voor 5€ waarschijnlijk wel kopen

maverick1976
08-15-10, 10:49 AM
Bedankt mannen voor de snelle reacties!!:yeah:
Eind augustus komt Mafia 2 uit en die wil ik ook gaan spelen dus als ik aan de eisen van Mafia 2 voldoe dan kan ik zeker SH5 gaan spelen.

nogmaals bedankt voor de info:up:

DarkFish
08-15-10, 11:27 AM
Eind augustus komt Mafia 2 uit en die wil ik ook gaan spelenyep ik ook:DL
Mafia 1 was geweldig maar de graphics zijn echt niet meer van deze tijd (waarschijnlijk omdat het spel niet van deze tijd is:O:)...

EDIT: heb je trouwens al de Mafia 2 demo geprobeerd? Hij is geweldig, en dan weet je meteen of je pc het aan kan:)

maverick1976
08-15-10, 02:54 PM
Nee, heb je mss een link voor mij?? k Ben wel benieuwd:up:

DarkFish
08-15-10, 04:01 PM
http://store.steampowered.com/app/50130
aan de rechterkant staat ergens een knop "Download Demo".

Je hebt wel Steam nodig, maar ik neem aan dat dat geen probleem is (als je steam nog niet hebt kan je dat met dezelfde link ook installeren)

maverick1976
08-17-10, 10:02 AM
Bedankt Dark,

Demo inmiddels gespeeld en het loopt enigszins traag maar het valt niet tegen..dit had ik niet verwacht, misschien loopt SH5 ook wel goed. Binnenkort maar even bestellen.:DL

Arclight
08-17-10, 11:00 AM
Kom ik een keer in dit hoekje en dan valt er niets meer toe te voegen. :shifty:

:hmmm:

Nou ja, misschien dit: speel zelf nog met 8800GTS 512. Alles max, anti-aliasing standje 3 (denk dat dat 8x MSAA is, geen "jaggies" maar zachte lijnen). Valt naar 24fps in controlekamer, maar anders is 't 30-40.

8600GS valt daar wel paar slagjes onder, maar zou moeten kunnen op wat lagere kwaliteit. Als 't niet loopt kun je alsnog upgraden. ;)

maverick1976
08-18-10, 02:57 PM
Vandaag SH5 gehaald en geinstalleerd, maar spel loopt idd traag op standje medium. Mods heb ik nog niet geinstalleerd, maar dat zal ik tzt zeker doen. Ik ben nu al moe van het lopen naar de toren, weer terug naar de controleroom etc etc, schijnt dat hier een mod voor is??

java`s revenge
08-19-10, 07:36 AM
Dat klopt Marverick,

Hier is de link,

http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=166093&page=267

Deze mod houdt nog veel meer in.

DarkFish
08-19-10, 10:16 AM
Controleer ook ff of je versie 1.2 hebt, en anders update even. Het schijnt uit te maken voor de performance.

maverick1976
08-20-10, 02:24 PM
V1.2 heb ik idd maar ik heb een nieuwe videokaart nodig.
Bedankt voor de link Java :up:

maverick1976
08-21-10, 03:55 AM
Zo, ik ben aan de slag gegaan en in afwachting van mijn nieuwe videokaart ben ik begonnen met het installeren van de mods:

Reeds geinstalleerd: (via JGME v2.6.0.157)

NewUIs_TDC_4_0_3_TheDarkWraith
Ailclouds 3.0
AilDeckwave 1.0
AilMoon 1.5
AilRain 1.0
AilSmoke 1.7
Old Style Explosions V1.1
MightyFine Crew Mod 1.2.1 Stock w beards

Als computer nono heb ik weer een probleem met de mod van TheDarkW.
Ik zie geen rijtje van mijn officieren onder in mijn beeld (net zoals in SH3/GWX) Tevens kan ik niet teleporteren. Zit er een teleportfunctie in mijn mods?
Ik heb alle toetsen op mijn bord aangeslagen om het rijtje met officieren te krijgen maar helaas.

Voor alle duidelijkheid: ik heb de 1.2 patch, heb het NL forum al gelezen mbt een dubbele MOD folder in SH5 file. Niet van toepassing op mijn pc dus.
tevens speel ik de historical missie en ik heb nog geen eigen boot.
ik begin pas met de campaign als ik de nieuwe videokaart heb geinstalleerd.
Moet ik eerst een eigen boot hebben?
En mijn crew spreekt nog steeds engels:damn:

Wie o wie kan mij verder helpen??

StinkiePoep
08-21-10, 06:02 AM
oi,

normaal gezien moet de mod van TDW ook werken bij de historical missions.
als je de mod download en dan extract moet je de map nog eens openen en dan zie je een foldertje genaamd MODS. daarin staan verschillende Files, degene die je nodig hebt noemt," NewUIs_TDC_4_0_3_ByTheDarkWraith" en deze moet je kopieren en plakken in de mods folder van silen hunter 5 zelf, de rest van de files moet je zelf maar kiezen :).

DarkFish
08-21-10, 08:00 AM
controleer ff of je de mods goed in de MODS folder hebt gezet:
als het pad eruit ziet als "Silent Hunter 5/MODS/Modname/Data/..." is het GOED.
Als het eruit ziet als "Silent Hunter 5/MODS/Modname/Modname/Data/..." (dus met 2x een "Modname" map) is het FOUT.

maverick1976
08-22-10, 04:46 PM
Sorry guys, ik ben echt een nono op dit gebied.:o

Dark, ik heb geen dubbelemap.
Ubisoft/silenthunter5/mods/...

stinkie, als ik de mod wil downloaden word ik geleid naar filefront.
vervolgens staan er 2 mappen genaamd:

...
NewUIS_TDC_4...

Voor alle duidelijkheid heb ik de laatste gedownload maar helaas, ik zie geen crew.
En waar kan ik de instellingen vinden om de crew duits te laten spreken??

bedankt maar weer.!

DarkFish
08-23-10, 08:49 AM
Ik kan je alleen maar met de Duitse spraak helpen. Ik weet niet meer precies hoe het moest, maar je moest het iig buiten het spel doen. IIRC staan er op de CD een paar mappen, waaronder eentje die alles in het Duits bevat. Die moet je kopiëren en met die map de standaard map overschrijven.
Er zou ook ergens op de CD een readme daarvan moeten staan, daarin staat precies met welke map je welke map moet overschrijven.

StinkiePoep
08-23-10, 09:07 AM
Maverick

De UI mod van TDW is op deze link, http://www.filefront.com/thankyou.php?f=17199629
als je deze opent met winrar of winzip, zie je normaal gezien een mapje "NewUIs_TDC_4_0_3_ByTheDarkWraith", je opent die ook dan (dubbelklik) en dan kom je de mappen Application, Backups enzovoort. je opent dan de map MODS, daarin staan al de mods en als je diegene met de crew zo onderaan je scherm dan moet je de mod genaamd " NewUIs_TDC_4_0_3_ByTheDarkWraith" kopieren en plakken in je silent hunter 5 files (C:\Program Files\Ubisoft\). in die file staat normaal als je JSGME goed hebt geinstaleerd een map genaamd "MODS", daarin moet je dan de "NewUIs_TDC_4_0_3_ByTheDarkWraith" plakken.

ps je hebt toch JSGME geinstalleerd hoop ik?

maverick1976
08-23-10, 12:47 PM
Thanks.
Duitse taal zal ik nog bekijken, 'k zit nu op mn werk :yawn:

JSGME heb ik geinstalleerd.
Uiteindelijk wil ik de complete MOD van Darkwraith (en andere mods) installeren dus niet allleen van de crew.
De crew is slechts een check of het idd gelukt is met het installeren ervan.
Dat was dus niet het geval dus al ik morgen weer thuis ben zal ik het op jouw manier even proberen, stinkie.

bedankt voor de tips zover en ik hoop jullie niet meer nodig te hebben:DL

StinkiePoep
08-23-10, 02:20 PM
over de duitse taal, ik d8 als je silent hunter instaleert dat als je kiest tussen normaal installeren of geavanceerd, dat als je geavanceerd kiest je taal kan kiezen, aleja ik kan dan zo kiezen tussen English en German, en daarna kan ik dan ook mijn Toetsebord kiezen (qwerty/azerty).
of is dat German enkel de text en niet de stemmen? ik heb het zelf nog niet getest omdat ik geen duits kan :).

maverick1976
08-26-10, 04:21 AM
Het is mij gelukt, bedankt!
Je moet idd het spel opnieuw installeren en de duitse taal kiezen, je crew spreekt automatisch duits, het grote nadeel is dat ook echt alles in het duits is, dus ook de missieomschrijvingen etc.

Ook de mods werken!!
Maar waar zit de teleportfunctie??
Zit die inbegrepen in de Darkwratith mod of is er een andere mod daarvoor?

StinkiePoep
08-26-10, 04:48 AM
de teleport functie die staat bij de crew bar onderaan, als je op een hoofd klikt van een van de crewmembers dan staat helemaal rechts een pijl denkik (omhoog) en dat zou normaal de teleport funtie zijn. dus bij elke crewmember staat er een pijltje.

DarkFish
08-26-10, 09:34 AM
Het is mij gelukt, bedankt!
Je moet idd het spel opnieuw installeren en de duitse taal kiezen, je crew spreekt automatisch duits, het grote nadeel is dat ook echt alles in het duits is, dus ook de missieomschrijvingen etc.Yep, dat is t voordeel van de manier die ik beschreven heb. Ik heb Duitse spraak, maar wel gewoon Engelse text.

maverick1976
08-27-10, 10:06 AM
Teleportfunctie gevonden, Nogmaals bedankt voor jullie hulp :yeah: