PDA

View Full Version : firing list?


hcs53
05-23-10, 05:03 PM
Na een aantal pogingen heb ik een destroyer te pakken met twee torpedo's,op de attackmap heb ik de koers van de destroyer uitgezet en ben op 95 graden gaan liggen op een afstand van 1500m.
Op het moment dat de destroyer precies halverwege het punt van de 95 graden passeerde heb ik twee torpedo's afgevuurd en waren allebei raak:DL.
Nu is mijn vraag,is er een lijst met afstanden en de momenten waarop je moet vuren(of is het altijd in het midden)?:hmmm:

DarkFish
05-23-10, 06:26 PM
Het moment waarop je moet schieten hangt niet alleen van de afstand af, ook van snelheid, angle on bow etc.
Het best kan je schieten door eerst alle data te verzamelen en in te voeren in de dialog box van je XO, die midden in het periscoop scherm staat.
Die zegt zoiets van "sir, I've got an XXX type ship, distance XXX m, speed XXX kts, AOB XXX degrees".
Vul nu simpelweg alle XXX-en in en schiet als het schip langs de crosshairs van je periscoop komen. De torpedo zal inslaan precies waar je crosshairs zich bevinden op het moment van vuren (als al je data goed is).


Waar je een schip moet raken ligt eraan. Ik schiet meestal één torpedo onder de voorste mast, één torpedo onder de achterste en eentje onder de schoorsteen.

hcs53
05-24-10, 03:17 AM
bedankt,DarkFish
Ik doe volgens mij hetzelfde,alleen gebruik ik het AOB punt op de koerslijn in plaats van de crosshair.
Zo heeft iedereen z'n eigen methode denk ik met manual targeting.:yeah:

madmex
05-24-10, 06:07 AM
ik persoonlijk doe het op de gok en ja dan wil het nu wel eens missen.
wat is nu de handigste manier maar ook de snelste manier om de baan van de torpedo naar target te berekenen.

het mooiste is natuurlijk dat je de gegevens ergens kan invullen en dat dan automatische een baan en hoek berekend wordt

alvast bedankt
jack

hcs53
05-25-10, 11:12 AM
Ik doe het eigenlijk zo;http://www.youtube.com/watch?v=VrMeSKOl2pI