PDA

View Full Version : Gedrukte handleiding Silent Hunter 5...


easy
04-05-10, 02:22 AM
Zit er in de Silent Hunter 5 doos een gedrukte, heldere, uitgebreide handleiding?
Ik heb geprobeerd 688(I) zonder gedrukte handleiding te leren, maar dat lukt niet. Vroeger had ik 688(I) mét handleiding maar dat boekje ben ik nu kwijt. De comlexiteit is te groot om zonder duidelijk uitleg het een en ander te leren, (verschillende sonar's, TMI enzovoort).
Ik ben benieuwd naar de antwoorden...

Easy

java`s revenge
04-05-10, 02:49 AM
Hallo Easy,

Ik moet je teleurstellen, dmv oa dit forum leer je alles over sh5.
Van de manual kan je een mooie boeing vouwen en kijken hoe ver
die komt zodra je `m uit het raam hebt gegooid.

Take123
04-05-10, 04:45 AM
Eens met Java. De "handleiding" bij de doos is een foldertje van 35 pagina's waarvan de helft bestaat uit een nutteloze beschrijving van de karakters van de bemanningsleden. :)

Echt, ik heb nog nooit zo'n slecht gedocumenteerd spel gehad.
Het lijkt erop van Ubisoft heeft gedacht: "we bezuinigen lekker op die manual, de ervaren gamers vinden het allemaal wel en leggen het dan allemaal uit aan de jonkies op subsim.com".

Ik speelde m'n eerste subsim in 1990 of zo, maar sta nu ook regelmatig voor vraagtekens in SH5. Gelukkig is er dit forum :D

easy
04-06-10, 02:47 AM
Hallo Easy,

Ik moet je teleurstellen, dmv oa dit forum leer je alles over sh5.
Van de manual kan je een mooie boeing vouwen en kijken hoe ver
die komt zodra je `m uit het raam hebt gegooid.

Staat er dan werkelijk niet in beschreven hoe je de radar moet gebruiken, ESM, TMA, torpedos moet instellen enz. enz.?

Hoe krijg je dan nieuwe kopers aan het spelen?

Easy

java`s revenge
04-06-10, 03:01 AM
Nee, dat staat er ook niet in beschreven. Vele spelers die nu voor
het eerst silent hunter kopen lopen hard tegen een muur aan. De meerderheid
heeft / had een vorige versie. Mijn kennis begon al vanaf silent service 1...

Maar nogmaals we hebben gelukkig subsim...:yeah:

DarkFish
04-06-10, 10:48 AM
iets wat ik wel ff wil opmerken is dat de SH5 handleiding beter is dan die van SH4. De SH4 handleiding was voor driekwart gekopieerd uit de SH3 handleiding waardoor minstens de helft niet meer klopte omdat de SH3 dingen in het spel waren vervangen door dingen die net wat anders werkten.