PDA

View Full Version : AI van vliegtuigen is zeker goed


java`s revenge
03-25-10, 05:02 AM
Ik heb net even een single mission genomen om een mod uit
te proberen. Ik voer met een italiaans escader naar een bepaald punt.
Ik kan jullie alvast zeggen dat ik flink op m`n donder kreeg door
de aanstormende vliegtuigen. M`n dieselmotoren waren uitgevallen.
M`n bemanning had het druk met repareren. :D

Als je het in een campagne terugziet zou je het niet zeggen. Denk
ook omdat je in `39 zit en er meer verkenningsvliegtuigen rondvliegen.

de vliegende hollander
03-25-10, 05:39 AM
dat komt volgens mij doordat de vliegtuigen in 39 niet echt geschikt waren voor dat soort taken en later in de oorlog dus wel

loerelau
03-25-10, 06:21 AM
Idd werden de vliegtuigen in '39 niet gebruikt om onderzeeboten aan te vallen.

DarkFish
03-25-10, 07:04 AM
Idd werden de vliegtuigen in '39 niet gebruikt om onderzeeboten aan te vallen.
ik vraag het me ook af of ze dat zoveel hebben gedaan.
iig is het niet zo'n probleem als veel mensen hier (vooral op t engelse forum dan) willen doen geloven.
maja je moet iets vinden om over te zeuren i guess:yawn:

de vliegende hollander
03-25-10, 07:07 AM
ach en het is maar een spel
en gelukkig niet dat je in het echie aan het rommelen bent :hmmm: :har:

Glock17
03-26-10, 07:25 PM
Ik vind de AI van de vliegtuigen vrij vaag zover. De allereerste patrol die ik tegen kwam in de campaign reageerde zoals verwacht. Maar alle latere vliegen zelf met kraak helder weer terwijl ze recht over je kop gewoon vriendelijk verder.

Ik zal later wel lelijk verrast worden een keer want tegen woordig als ik een melding krijg van een vliegtuig druk ik automatisch de TC weer omhoog :roll:

guillaume35
03-27-10, 04:03 AM
ik kan alleen geen bevel geven om ze aantevallen.Wat met schepen wel lukt via het deckgun

frits
03-27-10, 12:21 PM
denk dat de vliegtuigen in 39 vooral aan verkenning doen:hmmm:

Arclight
03-27-10, 05:36 PM
:yep:

Heb een beetje met de scripts gerommeld, en kan je verzekeren dat 't goed in elkaar zit.

"Probleem" is dat vliegtuigen alleen tot aanval overgaan als ze externe wapens dragen, zoals bommen of torpedoes. ;)

Zie je zo'n toestel op je af komen... nou dan ben je waarschijnlijk al te laat. :lol:

the_belgian
03-27-10, 06:12 PM
In the beginning of the war U-boats had little to fear from allied aircraft. Only 2 U-boats were lost to aircraft during 1939-1941 but in 1942 alone 31 boats were lost to them. A sign of things to come.
The aircraft eventually drove the U-boats submerged and forced them to stay there for extended periods of time thus greatly reducing their operational efficiency.
This strategic victory was not without loss as can be seen in the table here below; more than 120 aircraft and hundreds of men were lost in the fierce battles between the U-boats and their pursuing aircraft. In a number of cases there were no survivors from either the aircraft or the U-boat. You should read more about the famous Fight Back order (http://www.subsim.com/history/fight_back_order.htm) as it attempts to explain perhaps the most critical phase of the entire battle, the summer of 1943.

bron http://www.uboat.net/history/aircraft_losses.htm

oscar19681
04-02-10, 07:47 AM
Ik heb net even een single mission genomen om een mod uit
te proberen. Ik voer met een italiaans escader naar een bepaald punt.
Ik kan jullie alvast zeggen dat ik flink op m`n donder kreeg door
de aanstormende vliegtuigen. M`n dieselmotoren waren uitgevallen.
M`n bemanning had het druk met repareren. :D

Als je het in een campagne terugziet zou je het niet zeggen. Denk
ook omdat je in `39 zit en er meer verkenningsvliegtuigen rondvliegen.

Hoe kom je erbij dat de plane AI goed is? Elke keer als ik wordt gespot door een plane vliegen ze vrolijk door. Ik kan gewoon aan de opervlakte blijven. Zelfs als ik op ze het vuur open krijg ik geen noemenswaardige reactie. Van de 20 planes valt er misschien 1tje aan met geluk. En dan nog missen ze gruwlijk.

the_belgian
04-02-10, 08:37 AM
Hoe kom je erbij dat de plane AI goed is? Elke keer als ik wordt gespot door een plane vliegen ze vrolijk door. Ik kan gewoon aan de opervlakte blijven. Zelfs als ik op ze het vuur open krijg ik geen noemenswaardige reactie. Van de 20 planes valt er misschien 1tje aan met geluk. En dan nog missen ze gruwlijk.

lees m'n vorige post,daarom vliegen ze meestal gewoon door.
en mikken op een smalle sigaar die in het water drijft is niet zo simpel als op een vliegtuig dat je in een luchtgevecht tot op minder dan 100M. nadert en volgd,in scheervlucht heb je slechts enkele seconden(de meeste jachtvliegtuigen konden trouwens maar gedurende 14 a 16 seconden vuren(!) op de hele vlucht,niet zoals je soms in oorlogsfilms ziet met van die eeuwig durende luchtgevechten)om je doel te raken,dus na 2 a 3 runs was het "back to homebase for refill and ammo.".