PDA

View Full Version : Help, beginner


Fradie
03-09-10, 09:46 AM
Ben een nieuweling en heb wat hulp nodig.
Hoe kom ik op de brug. (opdracht in eerste missie)
Ik heb het spel gekocht maar vind het nergens.:damn:

Mud
03-09-10, 09:50 AM
Recht voor de trap staan in de command room en omhoog klimmen.

de vliegende hollander
03-09-10, 10:12 AM
je moet 2 trapjes omhoog en dan naar rechts dan kom je bij de kapitein

Fradie
03-09-10, 02:01 PM
Ik wist niet dat het leven zo simpel kon zijn.
Dank:yeah:

DarkFish
03-09-10, 02:10 PM
t leven is nooit zo moeilijk hoor:up:

wat zijn we hier trouwens voor mensen dat we niet eens een nieuwe bilge rat verwelkomen naar subsim traditie?:nope:

bij deze dan: welkom aan boord:sunny:

Mud
03-09-10, 02:31 PM
Darkfish heeft gelijk, maar soms vergeet je dat je op Subsim bent als je in het Nederlands typ :DL

welkom aan boord Fradie :yeah:

Fradie
03-10-10, 06:57 AM
Dank voor jullie hulp.
Volgend vraagje is; ik zie rechtboven buttons waaronder management screen maar als ik er op klik veranderd alleen de kleur maar kom niet in de Crew Management Page, Hoe dan wel?
N.B.: Dit in de eerste missie op de terugweg naar Kiel.

Mud
03-10-10, 07:16 AM
Dank voor jullie hulp.
Volgend vraagje is; ik zie rechtboven buttons waaronder management screen maar als ik er op klik veranderd alleen de kleur maar kom niet in de Crew Management Page, Hoe dan wel?
N.B.: Dit in de eerste missie op de terugweg naar Kiel.


Werkt niet in de eerste missie, als je je eigen Uboot hebt werkt ´t wel.

Fradie
03-10-10, 07:41 AM
Mijn dank ! Er komt een tijd.......:know:

de vliegende hollander
03-10-10, 07:57 AM
welkom fradie

je moet eerst naar kiel toe en dan krijg je je eigen uboat toegewezen
en dan kan het wel

grt henk

Fradie
03-10-10, 08:41 AM
Sorry voor al die vragen maar ik ben in Kiel aangekomen en op refil (ofzo)gedrukt en einde patrol, toen werd er tegen me gesproken, eigen boot enzo. Maar dan sta ik aan de kant en toen?? Ik kan alle kanten op lopen maar hoe kom ik nu aan boord? Of wat is nu de bedoeling?
Frans

java`s revenge
03-10-10, 09:10 AM
Spreek de overste aan de kant aan, en je ziet vanzelf het keuze menu.

de vliegende hollander
03-10-10, 09:17 AM
kijk fradie
hier moet je wezen

grt henk

http://i44.tinypic.com/28hjyu0.jpg

birdy
03-10-10, 09:19 AM
en je moet eerst een missie kiezen voordat je op patrol gaat, anders heb je er geen;)

Fradie
03-10-10, 04:54 PM
kijk fradie
hier moet je wezen

grt henk


http://i44.tinypic.com/28hjyu0.jpg

Henk, dit beeld had maar de mannen waren niet aanspreekbaar. Ik heb de game opnieuw opgestart en toen kon ik wel verder, vreemd.
Maar waar halen jullie die wijsheid vandaan, ik heb de handleiding gelezen maar dan zeker niet goed genoeg.:oops:

Dank
Frans

Mud
03-10-10, 04:57 PM
Henk, dit beeld had maar de mannen waren niet aanspreekbaar. Ik heb de game opnieuw opgestart en toen kon ik wel verder, vreemd.
Maar waar halen jullie die wijsheid vandaan, ik heb de handleiding gelezen maar dan zeker niet goed genoeg.:oops:

Dank
Frans

http://www.subsim.com/2010_02/sh5/2010/sh5_intro/tip_sh5_feb2010.php :O:


Mud

de vliegende hollander
03-10-10, 05:22 PM
ik heb het ook van uitproberen
wist eerst ook niet hoe je een missie moest kiezen sinds vanmorgen
heb het zo gedaan en werkte ook
tot dat ik zag vanmorgen dat je die missies moest aanklikken :hmmm::haha:

grt henk

Mud
03-10-10, 05:42 PM
Ik had er ook wat moeite mee, ik had 10x ofzo met dat ventje gepraat en na zijn verhaal dacht ik dat je de missie had ......... dus niet.
Iedere keer het bericht dat er geen missie geselecteerd was :damn:
Dacht dat het een bug was :DL

java`s revenge
03-11-10, 03:03 AM
Fijn hé zo`n goede manual hebben bij het spel :damn:
Keyboard layout is niet te lezen, gelukkig kan je dmv de F1 toets
wel verder komen.

Ik vind het zonde van de bomen die voor de manuals gekapt zijn.

En ik weet ook niet alles,

Een paar voorbeelden,

- crashdive
- de stadimeter ( ik bereken de afstand tot het doel dmv van de kaart)
- screenshot nemen
En zullen er nog een paar zijn.

Fradie
03-11-10, 08:12 AM
In ieder geval voor zover dank voor al jullie hulp, ben nu voor de Engelse kust en ga proberen er wat van te maken.
Ik weet jullie te vinden als ik in de problemen raak.
Thnxs

the_belgian
03-11-10, 09:00 AM
- screenshot nemen.

ctrl+F11 :03:

Fradie
03-11-10, 10:17 AM
Thnxs.
Next: Hoe krijg ik de afstand tot doel in periscoop a of b.
Hoe kan ik in één keer alle gemaakte waypoint verwijderen?
Wat is de minimale afstand om torpedo's te vuren.
Ik lig op ongeveer 500mtr maar mis altijd.

Als ik te lastig wordt hoor ik het wel he:arrgh!:

the_belgian
03-11-10, 10:46 AM
Thnxs.
Next: Hoe krijg ik de afstand tot doel in periscoop a of b.
Hoe kan ik in één keer alle gemaakte waypoint verwijderen?
Wat is de minimale afstand om torpedo's te vuren.
Ik lig op ongeveer 500mtr maar mis altijd.

Als ik te lastig wordt hoor ik het wel he:arrgh!:

1)om de afstand tort een doel te weten kies je dat doel via de periscoop,contoleerd de hoek op de boeg en meet de afstand daarna na op d tactical map(TAI)
2)met de eraser(vlakgum)of met de muisknop de waypoint verleggen
3)die variert van type tot type tussen 3000 en 5000 meter
4)dat ligt aan je ideale lijn(zie oa. in manual pagina 23;"achieving a solution")

op volgende link staan enkele tutorials http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=162607

milanm1989
03-11-10, 01:01 PM
De stadimeter moet je volgens mij als volgt gebruiken:

Zet de horizontale lijn van je periscoop op de waterlijn van het schip waarvan je de afstand wilt weten. klik vervolgens op use stadimeter en zet dan de horizontale lijn op het hoogste punt van het schip (schoorsteen). klik met de muis en zo heb je de afstand. Volgens mij moet het zo, omdat ik dan meestal wel accuraat schiet met mijn torpedo's.

Fradie
03-11-10, 03:05 PM
Thnxs ga het proberen:up:

milanm1989
03-12-10, 09:37 AM
Ik heb zelf ook nog even uitvoerig getest met de stadimeter.

Dit is mijn conclusie:
Zoals ik eerder al zei, zet je de horizontale lijn van de pericoop op de waterlijn. Vervolgens klik je dus op stadimeter en dan zet je de tweede lijn op de horizontale lijn van de bovenkant van de schoorsteen. Op die manier is het bij mij altijd raak. Dus niet het hoogste punt van het schip maar de schoorsteen.

DarkFish
03-12-10, 10:16 AM
en de minimale afstand ligt rond de 400 m, 3000-5000 m wat the_belgian zei is de maximale afstand;)
zelf schiet ik het liefst van rond de 800-1100 m

the_belgian
03-12-10, 10:23 AM
:oops:oeps:oops:foutje:oops:

Fradie
03-16-10, 07:10 AM
Ik was bij de ingang van het kanaal en dacht kom laat ik een eens een refit doen in Ierland want daar zijn de ankertjes blauw, dit is me niet gelukt.:damn:
Waaraan kan ik zien dat er torpedootjes geladen kunnen worden?
Of moet ik gewoon terug naar Duitsland
Gr Frans

java`s revenge
03-16-10, 11:00 AM
Er is verschil van kleur. Kijk maar goed.

In het begin van de oorlog kan je alleen bv in Helgoland refitten.
En dat vind ik al een hele verbetering in vergelijking met sh3.

Fradie
03-16-10, 02:24 PM
Dank je. Inderdaad.:oops:

Hoef ik niet meer zo moeilijk te doen in 't vervolg.

gr. Frans

java`s revenge
03-16-10, 04:18 PM
Frans,
Je hoeft je niet te schamen. We kunnen elkaar lekker steunen
op dit forum.

We hebben zo`n goede handleiding bij het spel gekregen dat
is één groot :har:


Martin

Fradie
03-16-10, 05:01 PM
Dank dank.

elve84
03-16-10, 05:05 PM
Vraagje, Ik ben nu begonnen met de eerste missie, 50 ton zinken aan de engelse kust, nu staat ook de missie 100ton zinken in de western aproaches open, kan ik nu dokken en de missie aan de engelse kust afsluiten en dan alsnog die in de western aproaches spelen of moet ik eerst ook daar 100 ton zinken en ze dan tegelijk afsluiten?

java`s revenge
03-16-10, 11:57 PM
Dat is voor mij ook een vraag.:06:

Mijn story,

Ik kwam er pas vorige week achter dat je een missie "moet" kiezen.
Had op de bollevooi de missie op de oostkust volbracht. De balk
is danook geheel wit.

Nu ik weet dat je een missie moet kiezen ben ik nu tussen groenland
en schotland bezig ivm de tijdsbestek die je daarvoor had.
Kon die missie op de oostkust van engeland in iedergeval niet meer kiezen.
Dus ik ben benieuwd :hmmm:

de vliegende hollander
03-17-10, 02:51 AM
als je het kan redden kan je die westen approach gelijk doen telt gewoon mee

grt henk

elve84
03-17-10, 03:39 AM
heb die missie voor de kust nu afgesloten en daarna de western aproaches missie gekozen en opnieuw uitgevaren, als ik daar nu die carrier tegen kom en tot zinken breng terwijl ik 100 ton moet zinken telt deze dan mee voor de missie van het opheffen van de blokade?

Hoe komen jullie aan nieuwe torpedo's? mischien da ik iets verkeerd doe, maar heb gemiddeld 3 a 4 torpedo's nodig om een boot te laten zinken als ze allemaal raak zijn. doe ik iets verkeerd of is dit normaal? want da wil zeggen dat nadat ik 3 schepen heb gezonken in terug moet naar Wilhemshaven of Helgoland om nieuwe torps te halen.... best stukje varen elke keer.

de vliegende hollander
03-17-10, 05:13 AM
nieuwe torpedo's kan je halen in een bevriende haven
een carrier telt niet mee gaat om handelsschepen

een carrier is een capital ship

Ja is een stukje varen is het wel vooral in het begin
na 1940 liggen de havens dichterbij

grt henk

elve84
03-17-10, 05:47 AM
nieuwe torpedo's kan je halen in een bevriende haven
een carrier telt niet mee gaat om handelsschepen

een carrier is een capital ship

Ja is een stukje varen is het wel vooral in het begin
na 1940 liggen de havens dichterbij

grt henk

Ja snap dat carrier niet mee telt voor de 100 ton handelsschepen, maar bedoelde het meer zo ik ben nu met die missie bezig maar als ik die carrier zink, telt deze dan voor de andere missie ook mee of moet ik eerst 1 missie afmaken voor ik met de andere verder kan of kan ik ze door elkaar heen spelen?

De 4 of 5 schepen die je in de northern aproaches moet zinken, moeten dit oorlogs schepen zijn of handelsschepen? en dan ook nog van bepaald type?

skin-nl
05-27-10, 02:59 PM
Hallo Beste Mensen

Ik ben nu met de missie total germany begonnen en dan de missie waar je 50.000 ton moet laten zinken voor de engelse kust dat heb ik gedaan maar als ik nu weer naar kiel heen ga kan ik niet op end patrol drukken moet ik nu die andere missie ook uitvoeren waarbij je 100.000 ton moet laten zinken om mijn patrol te eindigen

gr Michael

java`s revenge
05-28-10, 08:05 AM
Je thuishaven zal veranderd zijn, kijk maar goed op de map. Je nieuwe
thuishaven heeft een groot icoon.

skin-nl
06-05-10, 02:03 AM
Bedankt Java
Ik heb het gezien het duikboot icoon zit nu in wilhelmshaven.Ik vind het wel vreemd dat ik daar geen bericht van krijg van bdu.

Maar nu heb ik nog een vraag....kun je alleen maar naar de vaste diepte's duiken met je boot want ik kan niet meer naar de diepte meter gaan om die zelf te gebruiken.

gr Michael

madmex
06-05-10, 03:38 AM
Bedankt Java
Ik heb het gezien het duikboot icoon zit nu in wilhelmshaven.Ik vind het wel vreemd dat ik daar geen bericht van krijg van bdu.

Maar nu heb ik nog een vraag....kun je alleen maar naar de vaste diepte's duiken met je boot want ik kan niet meer naar de diepte meter gaan om die zelf te gebruiken.

gr Michael

Skin-nl je kan natuurlijk in alle dieptes duiken alleen je moet wel genoeg diepte hebben, daarvoor kan je bv diepte onder kiel button gebruiken dan weet je hoe diep het is, maar je weet ook dat hoe verder van de kust hoe dieper het is.

groet,
jack

skin-nl
06-05-10, 03:43 AM
Hallo Jack
Hoe doe je dat dan want als ik naar de diepte meter ga kan ik hem niet aanklikken

gr Michael

Skin-nl je kan natuurlijk in alle dieptes duiken alleen je moet wel genoeg diepte hebben, daarvoor kan je bv diepte onder kiel button gebruiken dan weet je hoe diep het is, maar je weet ook dat hoe verder van de kust hoe dieper het is.

groet,
jack

madmex
06-05-10, 04:26 AM
Hallo Jack
Hoe doe je dat dan want als ik naar de diepte meter ga kan ik hem niet aanklikken

gr Michael


probeer eens SHIFT f die geeft aan de diepte waar je bent.


Jack

DarkFish
06-05-10, 08:06 AM
Maar nu heb ik nog een vraag....kun je alleen maar naar de vaste diepte's duiken met je boot want ik kan niet meer naar de diepte meter gaan om die zelf te gebruiken.Om naar een andere diepte te gaan moet je gewoon op de gewenste diepte op de dieptemeter linksonder in je scherm klikken.

skin-nl
06-06-10, 02:30 AM
Bedankt jongens

als je ctrl ingedrukt houd kan je inderdaad zelf de diepte bepalen

gr Michael

Kaleu Jonas
07-14-10, 02:17 PM
Het hoort misschien niet helemaal hier maar waar kan je in silent hunter 4 van boot wisselen?
Ik word namelijk gek van mijn Porpoise.......

DarkFish
07-14-10, 03:35 PM
Van boot wisselen kun je niet zelf doen. Als je het erg goed doet krijg je na een tijdje een aanbod of je een nieuwe boot wilt.

Als je het echt niet meer uithoudt met je porpoise zul je dus overnieuw moeten beginnen.

Kaleu Jonas
07-14-10, 03:59 PM
hartelijk dank, ik heb dat maar gedaan, en ook maar op een nieuwe basis want pearl harbor is zo'n eind varen....
schepen zijn wel makkelijk te vinden:ping: