PDA

View Full Version : Wie is er goed in zoeken?


Michal788
03-07-10, 06:47 PM
Ik ben met een geheime mod bezig.
Bij de navigatie map staat op de achtgrond een fotolijst met 2 mannen erop.
Ik wil weten waar die texture zit in de map silent hunter 5.

Er is een texture waar die mannen opstaan die heet CR9C_2.DDS in de map texlow. Maar als je die texture weggooid en je start het spel weer op zie je nog steeds die 2 mannen in het fotolijst.

Dus er is nog een andere texture waar die mannen opstaan.
Maar waar is het????

DarkFish
03-07-10, 07:05 PM
zelfde texture alleen dan in de TNormal map;)
als SH een texture niet in de goede resolutie kan vinden kijkt ie bij de andere (iig was dat zo bij SH3/4 dus zal het bij 5 ook wel zijn)

overigens raad ik niet aan om een texture weg te gooien, dat kan hoogstens voor errors of zwarte objecten zorgen. Als je wil kijken of je de goede texture gevonden hebt is het beter er gewoon een felle rode streep op te zetten dan zie je het ook wel:)

Michal788
03-07-10, 07:26 PM
zelfde texture alleen dan in de TNormal map;)
als SH een texture niet in de goede resolutie kan vinden kijkt ie bij de andere (iig was dat zo bij SH3/4 dus zal het bij 5 ook wel zijn)

overigens raad ik niet aan om een texture weg te gooien, dat kan hoogstens voor errors of zwarte objecten zorgen. Als je wil kijken of je de goede texture gevonden hebt is het beter er gewoon een felle rode streep op te zetten dan zie je het ook wel:)

En onder wat voor naam staat hij in TNormal?

DarkFish
03-08-10, 04:44 AM
zelfde

schurem
03-08-10, 06:56 AM
Wat ben je ermee van plan? een plaatje van je eigen vriendin erin zetten ofzo?

Zal ze leuk vinden!

"schat kom je nou naar bed... oh ben ik dat?!"

Michal788
03-08-10, 07:45 AM
Darkfish ik heb ze alle 2 uit de map gehaald en hernoemd.
Maar nog zie ik de 2 lelijke mannen.

Voor de duidelijkheid het gaat om 2 bestanden die CR9C_2 heten. In map data/textures/TlowRes/tex en TNormal/tex

Dus de zoektocht gaat door.

Michal788
03-08-10, 07:45 AM
Wat ben je ermee van plan? een plaatje van je eigen vriendin erin zetten ofzo?

Zal ze leuk vinden!

"schat kom je nou naar bed... oh ben ik dat?!"

Misschien zo iets ja.:D

DarkFish
03-08-10, 09:57 AM
Darkfish ik heb ze alle 2 uit de map gehaald en hernoemd.
Maar nog zie ik de 2 lelijke mannen.

Voor de duidelijkheid het gaat om 2 bestanden die CR9C_2 heten. In map data/textures/TlowRes/tex en TNormal/tex

Dus de zoektocht gaat door.zou kunnen dat ze intern opgeslagen zijn in de dat files, maar t meest waarschijnlijk is dat dezelfde mannen in nog een andere texture staan. heb zelf ook zoiets es gehad met SH4 en toen bleek na lang zoeken dat er nog een texture was met dezelfde foto.

DarkFish
03-08-10, 06:51 PM
wacht es ff, ik bedenk me opeens iets..

waarschijnlijk is de CR9C_2.DDS een leftover van SH4, waar het een interior texture was van de Type 9C uboot met OM

Dat zou betekenen dat ie in SH5 helemaal niet meer gebruikt wordt en verklaren waarom je het niet merkt als je hem weggooit..

weet t niet zeker hoor maar ik zou nog wat verder zoeken

Michal788
03-09-10, 04:59 AM
Het rare is dat die pinup foto wel vervangbaar is.
Het bestand heet ook gewoon pinup.dds.

the_belgian
03-09-10, 05:12 PM
http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/auwe.jpg

die is volgens mij van SH3(of zelf 2!),zoals eerder gezegd;een left-over.

looney
03-11-10, 01:52 AM
Ik ben heel goed in zoeken, want ik vind nooit iets!

de vliegende hollander
03-11-10, 03:28 AM
heb jij daar ook last van :haha:

dacht dat ik de enigste was :har:

Michal788
03-11-10, 09:38 AM
Sorry de koelkast is voor mij. :D
De texture heet various_books_posters_maps.dds in map TNormal.

the_belgian
03-12-10, 04:09 AM
jakkes,ik heb 'em net gevonden bij SH4/
location(sh5): C:\Ubisoft\Silent Hunter 5\data\Textures\TNormal\tex filename:Uboat9D2_RR_int_radio

deze file zit zowel in 4 als in vijf maar ik heb hem eens uitgeprobeerd in 4(beeld verschijnt in spiegelbeeld in-game!) omdat ik eerst toch maar een betere graphic kaart moet aanschaffen,deze houdt het niet...:nope:

http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/auwe1ggghj.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/auwe1ggghjgg.jpg

java`s revenge
03-12-10, 04:12 AM
Ik ben heel goed in zoeken, want ik vind nooit iets!

En wat je vind moet je naar de politie brengen :har:

Michal788
03-12-10, 04:35 AM
jakkes,ik heb 'em net gevonden bij SH4/
location(sh5): C:\Ubisoft\Silent Hunter 5\data\Textures\TNormal\tex filename:Uboat9D2_RR_int_radio

deze file zit zowel in 4 als in vijf maar ik heb hem eens uitgeprobeerd in 4(beeld verschijnt in spiegelbeeld in-game!) omdat ik eerst toch maar een betere graphic kaart moet aanschaffen,deze houdt het niet...:nope:

http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/auwe1ggghj.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s99/yveswouters/egypt/auwe1ggghjgg.jpg

In ieder geval als je foto various_books_posters_maps.dds veranderd. Zie je het ook veranderd in het spel. Bij de navigatie map en bij de kapiteins room.

the_belgian
03-12-10, 06:57 AM
In ieder geval als je foto various_books_posters_maps.dds veranderd. Zie je het ook veranderd in het spel. Bij de navigatie map en bij de kapiteins room.

daaraan zie je dat die picture dus idd zeer geliefd moet zijn bij ubisoft,in sh2 noemde hij nog detalii_21,in sh3 veranderde de file waar hij opstond weer naar een andere DDS.,om in sh4 add-on niet vergeten te worden in weer een andere DDS. file en nu is 'ie er ook weer bij.

maar nu moet je idd. various_books_posters_maps.dds aanpassen en niet vergeten dat je hetgeen je erop plakt eerst spiegelt.